BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Pulled Pork... (een tijdje terug)

 
 

JJD-GRILL

Kooltjesharker
Berichten
131
Verslag is van een tijdje terug maar toch leuk om nog even te plaatsen.

Vandaag bij de Makro spontaan een mooi stuk varkensnek van ongeveer 2 kg meegenomen.
Ik heb dit stuk vanavond al voorbereid zodat ik hem morgenavond nog op de Weber kan gooien.

2m35nkh.jpg


Wat heb ik tot nog toe gedaan:
Overtollige vet er afgesneden.
Rub gemaakt gebaseerd op een basis barbecue rub (gevonden via Google)
1/4 cup (60 gram)bruine basterd suiker
1/4 cup (20 gram)paprika poeder
1/4 cup zeezout
3 eetlepels versgemalen zwarte peper
2 theelepels knoflookpoeder
2 theelepels uienpoeder
1 theelepel cayennepeper

Naar eigen inzicht toegevoegd
20 gram bbq mix van de Lidl (paprika poeder met rook smaak)
15 gram verse provinciaalse kruiden

10f0tg2.jpg


Op een zeer provisorische manier heb ik zonder injectiespuit nog geprobeerd een marinade te injecteren in het vlees. Heb niet het idee dat het echt goed gelukt is, er bleef weinig vocht in het vlees dus ben bang dat dit is mislukt...

Vervolgens in de Rub gezet (nu al begint het lekker te ruiken... :-D ):

18nhbn.jpg


Goed in plastic in gepakt en nu staat het tot in ieder geval morgen avond laat in de koeling.

-----

We have a lift off!
adzxab.jpg


-----


Ondertussen 5 uurtjes op de Q dus heb ik zojuist de glaze aangebracht en het vlees omgedraaid.
idc39g.jpg


Tijd KernT. bbqT.
0930 12 120
1030 37 125
1130 54 145 (oeps)
1230 58 135
1330 59 120
1430 61 125
1530 64 145
1630 69 160 Zojuist ingepakt in de folie
1730 82 170

-----

Het was heerlijk!

2wf5jxz.jpg

xcqk4m.jpg


Bedankt voor het kijken, deze gaan we vaker doen!
 
JJD-GRILL zei:
Wat heb ik tot nog toe gedaan:
Overtollige vet er afgesneden.

Dit doet mij pijn :((
Ik zie het wel vaker dat mensen vet weg gaan snijden van een Varkensnek, dat is dus allemaal smaak en malsheid weggooien, doodzonde in mijn bescheiden mening.

Voor de rest ziet het er wel erg smakelijk uit.
 
@Bidle Jammer, gaat deze niet door voor een badge? Wat zijn precieze regels  want ik spaar ze natuurlijk allemaal.

@Ewald goed dat je het zegt. Ik twijfelde zelf ook nogal omdat de mening nog al verdeeld zijn hierover. De volgende run laat ik het vet er aan zitten en zal dan eens kijken wat het verschil. Dit keer heb ik het er afgesneden omdat dit werd aangegeven in het recept welke ik heb gebruikt. Het was de eerste en al doende leert men zullen we maar zeggen. Dat er nog meer komen, dat moge duidelijk zijn...
 
Onder de forumnamen staan geregeld icoontjes ook wel badges genoemd.

Badges kunnen worden verdient met het maken bepaalde gerechten op je barbecue en daar hier verslag van te doen in een draadje. In het draadje verwachten we een verslag van hetgeen je gemaakt hebt met een aantal foto's waarvan we er tenminste 1 verwachten van het vlees op de barbecue en natuurlijk mag een foto van het eindresultaat niet ontbreken.

Voor het maken van Beer Can Chicken krijg je een kippenkop ook wel Tokkie genoemd.
Als je Pulled Pork maakt krijg je een varkenskop ook wel knorretje genoemd. Bij het maken van Brisket is een koetje te verdienen. Samen vormen ze de Big Three.

Voor de leden die geregeld de uitdaging aangaan om een recept van Stephen Raichlen te maken dat in het Steven & Me deel staan. en daarover posten, met natuurlijk ook foto's valt een Steven Raichlen Badge te verdienen. Deze is er in brons 10, zilver 25 of goud 50 naar gelang de hoeveelheid gerechten die je post.
Degene die de foto wedstrijd wint krijgt een camera onder zijn naam en op het moment dat Nosmo er 25 gewonnen heeft is er ook een gouden camera te verdienen.

De bacon strips zijn te verdienen voor degene die meedoen met Bacon Day (mag ook de dag erna) deze is slechts tijdelijk en moet ieder jaar opnieuw verdient worden.

Last but not least is de Forumheld die door het beheer wordt aangewezen op advies van de leden van het BBQ Genootschap. Op basis van uitzonderlijke inzet voor het Genootschap. Hiervoor staat er een ster onder de naam, deze badge is tijdelijk tot er een nieuw Forum held of heldin is benoemd.

Alle badges worden uitgedeeld door het beheer, voor eventuele vragen of opmerkingen kan men daar terecht.

Gerechten die voor je aanmelding hier op het forum zijn gemaakt tellen niet mee.
 
Ach JJD-GRILL, nog een keer PP "moeten" maken is toch ook weer niet zo'n straf.
Het naderhand opeten natuurlijk weer wel ;)
 
Ik snij het vet altijd weg, als het een dikke laag is smelt dat echt niet en ben je een deel van je bark kwijt met pullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan