BasBQ
Beef en Steak

mijn eerste PP

Big-T zei:
kijk! dat gaat goed! wil je hem inpakken? dan is dit het moment ;)

hoe bedoel je dat met het inpakken ?

ik was van plan dat als de 92 grad berijkt zijn , dan pas inpakken en voor een uur of 2 met 2 fles heet water in de koelbox te stoppen

dat die nog kan rusten
 
Sherwood zei:
Big-T zei:
kijk! dat gaat goed! wil je hem inpakken? dan is dit het moment ;)

hoe bedoel je dat met het inpakken ?

ik was van plan dat als de 92 grad berijkt zijn , dan pas inpakken en voor een uur of 2 met 2 fles heet water in de koelbox te stoppen

dat die nog kan rusten

Er zijn 2 manieren om PP te maken. Gewoon in 1 keer doorgaren  tot 88-90 graden, of bij 65 inpakken in folie en zo naar de 88-90 graden. De laatste manier scheelt je wat uurtjes en levert meer vleessappen op. (Deze blijven nml achter in de folie)
Kijk hier even voor de hele uitleg: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2571.0

Ik heb beide methodes geprobeerd en beide leveren een prima PP op. Ik zelf wel het idee dat manier 1 een lossere structuur geeft dan inpakken maar ik heb er ook weer geen tientallen op mijn naam staan om dit te bewijzen  ;D
 
bedankt voor de uitleg

en wat eten wij nog ??

knoflokbrood uit de dutch oven

14701555wr.jpg


14701554es.jpg


tadaaaa

14701556un.jpg


14701557ps.jpg
 
Ziet er ook geweldig uit! Samen met de PP?
 
Dat brood ziet er super uit. Als de PP ook nog goed lukt start ik de auto alvast  ;D
 
bahbah .....dat PP wil niet echt

draaid nu op 108 graad en de vlees is pas op 80 graad

dus duurt nog ff  ;)
 
Je kan hem nog inpakken dan ben je in anderhalf uur klaar anders kan het nog wel drie uur duren ;)
 
Frits zei:
Je kan hem nog inpakken dan ben je in anderhalf uur klaar anders kan het nog wel drie uur duren ;)

dus nu gewoon in folie inpakken en weer op de bbq terug ?

hij staat nog stedts op 80 graad
 
Als je het niet vertrouwd kan je je probe een keer op een andere plek inbrengen. Als je tegen een vet stuk aanzit kan dit een verkeerde waarde aangeven.
Als deze hetzelfde blijft gewoon geduld houden, of in folie inpakken.  Zonder inpakken zijn sessies van 12 tot 16 uur heel normaal.
 
ik heb het net ingepakt ..dus ook het thermometer opnieuw geplaatst.

naar ruim 25 uur is de binnentemperatuur 82 graad  :p
 
de aanhouder wint!  ;)
 
Mooie bark, dat krijg je met zo lange sessie. Wat vond je ervan dat mis ik nog ?
 
ziet er goed uit, heb je er nu mayonaise overheen gedaan?
 
@Boldeagle
Oh ja
vlees is lekker zacht ....het is de moeite waard

de rub .....misschien de volgende keer toch iets anders proberen.

@Leo
dat is knoflooksaus  ;)

 
haha, sorry dat ik het verkeerd had ingeschat  :)
 
Mooi gedaan ! Die eerste keer PP blijft toch iets speciaals en smaakt zeker naar meer :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan