BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste PP op de SJ

Iemand die het voor elkaar krijgt een BCC uit een SJ te toveren, moet het zeker lukken er een brisket uit te halen.
En de eerste keer is toch proberen, want ik denk dat niemand zijn brisket de eerste keer perfect had.

Mocht je wat meer willen met je SJ, dan kan je kiezen voor de Mini WSM mod.
Je koopt een pan, 60 litervat o.i.d. met 37 cm diameter, zodat deze tussen je ketel en de deksel van je SJ past, druipbak erin, en je hebt een kleine smoker. Pan ertussenuit en daar is je grill weer.
ee8866e7_2012-06-25_15-03-52_322.jpeg

miniwsm1.jpg


Toch is de uitdaging groter en leuker als je de Big Three volledig haalt op je "gewone" SJ, naar mijn mening dan.

Keep up the good work!
 
Niels, staat al een tijdje op mijn to do lijstje.

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een geschikte pot  :)

Groet,
Koen
 
Als je in de DIY sectie kijkt zie je diverse voorbeelden van een UDS (Ugly/Upright Drum Smoker). Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. In principe is alleen een kolenmand met daarop een hitteschild in de vorm van een groot oud bord, een kogelkraan om de luchttoevoer te regelen en een paar bouten om het rekje op hoogte te houden al voldoende.

Dit is mijn versie : http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/mini-uds-60-liter/
 
En gefeliciteerd met KNOR, en nu inderdaad op naar "de grote drie" :D
 
Dat varkentje ziet er smakelijk uit!
Helemaal respect op een SJ  ;)
 
KoenCuypers zei:
Niels, staat al een tijdje op mijn to do lijstje.

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een geschikte pot  :)

Groet,
Koen
60 liter vat kan ook. MP staat er vol mee.
Zo'n geschikte pan kan je geloof ik alleen uit Amerika bestellen, en dan ben je rond de 70 euries kwijt als ik me niet vergis.
 
SUper leuk project! En pffff die wederhelften ook
 
iquse75 zei:
Koen, volgens een forum van onze oosterburen is dit ook een bruikbare "pot":

http://www.kampeergoed.nl/grote-pan-liter-p-21721.html

http://www.ebay.de/itm/Kochtopf-Aluminium-36-x-33-5-cm-Topf-30-Liter-Suppentopf-Kochen-Camping-NEU-/161250293708

Heb zelf ook nog een Smokey Joe staan maar ga denk ik toch voor een 60 liter vat om er een mini uds van te maken...

Die ziet er ook passend uit inderdaad. Alleen als je die pan ? ?60 optelt bij de ?60 (?) voor de SJ, had je achteraf net zo goed een Bar-B-Kettle kunnen kopen.
 
Ik ga waarschijnlijk toch voor een pot gaan.

Wil echt een mini wsm hebben  :D

Ik heb een pot gevonden van vogue dia 37cm.
Volgens mij moet dit beter passen dan eentje van 36cm

Groet,
Koen

 
Wat wel een dingetje om rekening mee te houden is, is dat je altijd je SJ nodig hebt om de mini wsm te gebruiken. Als je voor een kleine ton gaat van 60 liter (welke je voor minder dan 10 euro kunt krijgen), kun je deze ook zonder SJ gebruiken zodat je de SJ nog tot je beschikking hebt om andere (bij)gerechten te maken. Nadeel van een kleine ton is wel dat je minder makkelijk je kolen/rookhout kan bijvullen, aangezien dit via de bovenkant moet. Een kleine UDS is echter dusdanig zuinig dat ik hem nog niet heb hoevel bijvullen, zelfs niet bij een sessie van 20 uur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan