BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste picanha

 

Havenmeester

Vuurmaker
Berichten
73
Veel over gelezen en eindelijk ging het ook hier gebeuren. Afgelopen vrijdag een mooie verse picanha van 1600 gram bij de locale slager gehaald.



Vet gedeeltelijk verwijderd en ingesneden. Verder alleen ruim zout en peper gebruikt.


Voor de zekerheid heb ik een traditionele rode wijnsaus erbij gemaakt.


Beetje hickory erbij en gaan....


Na een uurtje / 50 graden afvlammen.


Vervolgens 10 minuten laten rusten en aangesneden.


We vonden het vlees heerlijk maar door 2 foutjes smaakte een gedeelte niet lekker en was taai. Het mediumgedeelte smaakte verrukkelijk. Ik heb per ongeluk het vlees in het begin met de vetrand naar beneden gelegd. En ik heb de vetrand iets te lang afgevlamd waardoor het vlees taai en zemerig werd. Helaas maar met vallen en opstaan komt alles. Bedankt voor het kijken!!
 
hier leer je alleen maar van, blijf er bij dat het een pracht stuk vlees is.
De volgende zal zeker beter smaken Wouter  ;)
 
Het ziet er anders heerlijk uit
 
Het ziet er goed uit en ik vind het altijd mooi dat je meteen verbeterpunten hebt, dan heb je tenminste een reden om hem nog een keer te maken. Stel je zou hem in 1x perfect doen, daar kom je nooit meer over heen ;)
 
het is mooi geworden hoor, en als het nog lekker was wat wil je dan nog meer
 
mmm vreemd.................
Je zou verwachten dat op de foto dan een droge rand vlees te zien is aan de kant van het vet.
Echter ik zie hem niet???????
Wel zit er tussen de vetrand en het vlees een zeen, lastig maar zo is dit door de evolutie of de schepping(doorhalen naar overtuiging) nu eenmaal geregeld.
 
Je ziet op de foto de zijde zonder vetrand. De andere kant kreeg een grijze kleur en de zeen zal ook niet geholpen hebben. Allemaal ervaringen die het de volgende keer weer makkelijker maken.

Bert zei:
mmm vreemd.................
Je zou verwachten dat op de foto dan een droge rand vlees te zien is aan de kant van het vet.
Echter ik zie hem niet???????
Wel zit er tussen de vetrand en het vlees een zeen, lastig maar zo is dit door de evolutie of de schepping(doorhalen naar overtuiging) nu eenmaal geregeld.
 
Havenmeester zei:
Je ziet op de foto de zijde zonder vetrand. De andere kant kreeg een grijze kleur en de zeen zal ook niet geholpen hebben. Allemaal ervaringen die het de volgende keer weer makkelijker maken.

Bert zei:
mmm vreemd.................
Je zou verwachten dat op de foto dan een droge rand vlees te zien is aan de kant van het vet.
Echter ik zie hem niet???????
Wel zit er tussen de vetrand en het vlees een zeen, lastig maar zo is dit door de evolutie of de schepping(doorhalen naar overtuiging) nu eenmaal geregeld.
Grijze kleur dan is het idd te gaar.
 
Mooi!! nu moet je hem nog een keer maken!!! wedden dat hij lukt!! Picanha is heelijk!!!
 
mooi hoor, blijft een heerlijk stuk vlees. zelf laat ik al het vet zitten. is een goede "isolatie " bij het afvlammen.
eenmaal op het bord kan eenieder naar behoefte het afsnijden of niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan