BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste keer Spare Ribs

M

mgompie1

Gast
Na het nodige leeswerk op het forum en internet mijn 1e keer low en slow.  Zelfgemaakte spareribs op mijn spiksplinternieuwe Weber OTP 47.
De dag er voor de ribs in de zelfgemaakte marinade gezet. Beter was geweest meer dan 24 uur in marinade maar het geduld was echt op.  De fik moest er in ;)

1/3 van de BBQ ingericht voor kolen (33 blokjes koud, Ecobrasa), de rest afgedekt met folie voor betere warmteverdeling (inclusief warmteschild van alufolie).
Een stuk of 8 briketten in de Weber starter. Die eigenlijk hiervoor te groot is voor dit aantal  (al doende leert men).

Voor ik begon vroeg ik me af of het me wel zou lukken om de temperatuur onder controle te houden.  Vrouw en kinderen al vertelt dat het een eerste proef zou worden en we mogelijk die avond alsnog friet zouden eten. Wonderwel is het me prima gelukt om de temperatuur tussen de 110 en 120 graden te houden. Om het half uur de ribs ingesmeerd. Ondertussen genieten met een biertje.
Na 3 uur waren de ribs klaar met als resultaat de beste ribs die we tot nu toe hebben gegeten.

Dit smaakt naar meer.
Hieronder enkele sfeerimpressies.

Een vraag aan de ervaren BBQ-er: 
- er resteren na de sessie wat briketten. Ik weet dat die opnieuw kunnen worden gebruikt. Binnenkort wil ik een sessie doen van ca 6 uur op ca 130 - 140 graden. Heeft iemand een indicatie van het benodigde aantal  briketten?  Of gewoon volgooien en knijpen?

DSC_0103_zpswi1exibb.jpg

IMG-20150829-WA0001_zpsg4dpxv9k.jpg

DSC_0104_zpstdsqvqfo.jpg

IMG-20150829-WA0010_zpsl3ialkbz.jpg

IMG-20150830-WA0000_zpsx13boc3w.jpg

 
is inmiddels hersteld...    ook op het forum ben ik nieuw  :)
 
Lekker!
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit
 
zien er erg lekker uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan