BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste keer 3-2-1 Ribs

MissJones

Tondelzoeker
Berichten
11
Bij Beef & Steak 2 strengen extra dik bevleesde baby back ribs besteld, toen ze binnenkwam schrok ik er van hoe dik ze waren!
Inclusief saus van Stockyard Southern Blues en All Purpose Rub van BBQ Guru.

Ik heb ze niet gerubbed een avond van te voren, rookie mistake denk ik, gewoonweg vergeten.
Een uur voordat ze de BBQ op gingen dus in de rub gezet. Uiteraard wel het vlies verwijderd.

Temp op de foto is 127, deze kreeg ik later nog redelijk stabiel tussen 110 en 120.
Deze kon ik vanaf binnen mooi in de gaten houden, de BBQ stond onder het afdak voor mijn keukenraam  B-)

IMG_20161231_152556429_zpsdn4yz4dq.jpg


Na een uur toch even spieken:

IMG_20161231_152016701_zps2pi8qfss.jpg


Na 3 uur in de folie en een redelijke scheut appelsap in het pakketje erbij:

IMG-20161231-WA0007_zpsg8okeucx.jpg


Klaar voor de saus en het laatste uurtje (kleur van de ribs lijkt erg donker hier maar dat viel mee)

IMG-20161231-WA0017_zpsyc6vn5ij.jpg


IMG-20161231-WA0018_zps2ckkjdnp.jpg


En na het hele lange laatste uurtje wachten (45 minuten)

IMG-20161231-WA0028_zpsmk0pleni.jpg


En 1tje voor de zondag (wat overigens echt nog heerlijk smaakte en misschien nog wel lekkerder dan de zaterdag!)
Wel nog keer in de saus en opgewarmd op de BBQ, niet in de oven.

IMG_20161231_193817328_zpskxfcbet6.jpg



Wat heb ik geleerd:

- Tijdens de 3 uur de ribs even omwisselen. 1 streng was iets malser en die lag het verste bij de briketten vandaan.
- Rubben de avond ervoor! (al heb ik het niet gemist)
- 2x insmeren met saus ipv 1x, ribs de dag erna heb ik 2x ingesmeerd voor het opwarmen en dit beviel beter.

Verder heb ik vooral ontzettend genoten van fall off the bone ribs met heerlijke saus van Stockyard.
Het vlees was mals, lekker van smaak en de 3-2-1 methode absoluut de moeite waard!
Volgende keer weer.

Bonus: mijn vriend gaat een BBQ tafel voor me maken, in de hoop dat ik deze ribs blijf maken  :D haha

 
Lekkere ribs en Stockyard sauzen zijn erg lekker idd. Nu nog snel eens proberen :)
 
Ziet er lekker uit
 
Avond ervoor rubben doe ik al lang niet meer hoor. Uurtje of vier is meer dan genoeg.
 
Top hoor Miss, leuk dat je ook Ikea-fan bent! Inderdaad leuk vergelijk om nachtje tevoren te rubben uit te proberen. Ik vind ze zelf dan gauw wat te hammig worden (inwerking zout) dus doe dat niet. Maar gewoon lekker proberen!
 
Nice. Ziet er goed uit.
Je kan ook spelen met de tijd.  Bijvoorbeeld 2-1-1
En de  temperatuur
En de rub
En de saus

Wat een hobby  :D
 
Idd is het experimenteren het leukste deel. Naast het eten natuurlijk
 
Ok? goed om te horen dat dat rubben eigenlijk niet zo ver van te voren hoeft.
Volgende keer een uurtje of 4, eens kijken wat het verschil is met de smaak :)
 
Lekker hoor, daar zou hier echt helemaal niets van overblijven. Je zou in de eerste 3 uur je ribbels ook af en toe kunnen besprenkelen met wat appelsap, dan blijven ze ook wat malser. Ik gebruik hier een plantenspuit voor die alleen voor BBQ doeleinden gebruikt wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan