BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste ge?njecteerde pulled pork

 
 

beek0084

Vuurmaker
Berichten
66
Gisteren weer eens PP gemaakt met een Boston Butt van een NL wroetwarken. Het doel was om een paar vrienden een heerlijk broodje warm vlees voor te schoten en daarin ben ik volgens mij wel geslaagd. Ze vonden het heerlijk. Zelfs mijn vrouw at nadat ze haar broodje op had nog wat extra vlees, terwijl ze normaal gesproken een paar happen vlees neemt en het dan doorschuift naar mijn bordje :)

ac808039-fbab-4489-b914-af64d076eeba_zpsachewa83.jpg


Het was de eerste keer dat ik de Butt vooraf heb ge?njecteerd. Ik had het idee dat het daardoor wat smaakvoller was, maar qua malsheid vond ik het verschil niet merkbaar. Vond het trouwens erg lastig om het kleine stuk naast het bot zo te injecteren dat het injectiemiddel ook netjes in de pocket bleef zitten.

Ik vond het vlees dat om het bot zat te droog, terwijl de rest juist super mals was. Ik denk dan ook dat het de laatste keer was dat ik een Butt heb gebruikt. Voortaan houd ik het bij een procureur.

Maar het mag de pret niet drukken. Heb een leuke dag gehad vol met experimentjes: kleinere druipbak gebruikt, ander houtskool, injecteren, de rub, glaze en mopsaus volgens het wedstrijd recept van Noskos en het zelf maken van een BBQ saus. En de meesten waren een groot succes. Alleen het nieuwe houtskool (Beef&Steak is van merk veranderd) beviel niet. Moest veel vaker bijsturen dan voorheen met Black Ranch.

Het resultaat: een leuke BBQ dag, een heerlijk maal met broodjes PP, coleslaw en wortel, een volle vriezer en een paar potten home made Noskos Sweet Smokey BBQ saus.

Tot slot natuurlijk nog even een korte fotorapportage:

- De avond ervoor. De Butt kan lekker in de rub en ge?njecteerd een nachtje de koelkast in.
IMG-20150625-WA0028_zpsgqncem6k.jpg


- Na vijf uur zal de butt op 65 graden. Tijd voor de glaze:
IMG_20150626_130455688_HDR_zps2lfrkcer.jpg

IMG_20150626_130851042_zpsumc6lmva.jpg


- De tweede tussenstop na 7 uur. Kerntemperatuur 74 graden:
IMG_20150626_151711602_HDR_zpsgk73jvrw.jpg


- De derde tussenstop na 9 uur. Kerntemperatuur 88 graden. Vocht afgieten, terug in de folie en in de koelbox:
IMG_20150626_165633188_HDR_zps4pf4wqeh.jpg

IMG_20150626_170019853_zpsaweosgpm.jpg


- Het slotakkoord, na het pullen:
IMG_20150626_183526227_zpsawlo6pge.jpg
 
Ziet eruit als een geslaagde run. Altijd leuk om te zien hoe je gasten reageren op pulled pork. Gefeliciteerd et je knorr!
 
Ziet er heel lekker uit...
 
Gefeliciteerd met je knor!

Heb je nu recht naar beneden ge?njecteerd? Eventueel volgende keer schuin injecteren, met de draad mee.
 
Bedankt allemaal.

Hek is idd voor de kids Gilles.

Lowietje72: Heb idd recht naar beneden ge?njecteerd. Bedankt voor de tip. Zal ik de volgende keer zeker doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan