BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BCC

 
 
 
 

dave79

Stoker
Berichten
384
Bij deze mijn eerste BCC,

Kippetje eerst gewassen en afgedroogd.
Omdat het een kleintje is en een bierblik niet paste de boel maar omgegooid en een Red Bull blik gevuld met appelsap!
Alles gereedgezet, en vanmiddag al Noskos Funcky Chicken Rub gemaakt.
Die rub is echt super en gaat zeker vaker gebruikt worden en niet alleen op kip!!

Bij deze mijn eerste BCC,

Kippetje eerst gewassen en afgedroogd.
Omdat het een kleintje is een een bierbik niet paste de boel maar omgegooid en een Red Bull blik gevuld met appelsap!
Alles gereedgezet, en vanmiddag al Noskos Fucky Chicken Rub gemaakt.
Die rub is echt super en gaat zeker vaker gebruikt worden en niet alleen op kip!!


Hier madam op de pot gezet ingesmeert met olie en lekker in de rub, ruikt nu al super (Do you smell that? it smells good!! ;)  )


Op de OTP57, en op de dome temp 220? aan gehouden om er een lekker korst op te krijgen.


En klaar na 45 minuten, lekker bordje!!


Alleen na de post over de BCC en het feit dat ze zo snel gereed was maakt me toch bezorgt omdat er een kleine van 2 jaar mee moet eten dus volgende keer Road Kill Chicken!
Maar hopelijk goed voor een Tokkie!!


 
Ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
heerlijk kippetje, welkom bij de tokkies
 
Thnks guys voor de leuke reacties! B-)
 
Wordt het kippenvelletje wel lekker knapperig bij 220 graden?
Mijn pogingen tussen de 175 en 200 graden gaven icm insmeren met olijfolie geen knapperig kippenhuidje.
 
Ziet er goed uit.
Welkom bij de Tokkies!
 
dennis zei:
Wordt het kippenvelletje wel lekker knapperig bij 220 graden?
Mijn pogingen tussen de 175 en 200 graden gaven icm insmeren met olijfolie geen knapperig kippenhuidje.

Ja hij was voor het grootste deel knapperig, alleen onder op de poten niet waar ze in de lekbak zaten, geen straling van de kolen denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan