BasBQ
Beef en Steak

Mijn 50ste BBQ dit jaar: Jubileum PP

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Voor mijn 50ste BBQ dit jaar wilde ik een echt traditioneel BBQ gerecht maken, Pulled Pork dus! Nu maak ik wel vaker PP maar ik maak er nooit meer foto's van, maar deze keer wel dus! ;)

Ik volg grotendeels het wedstrijd recept van de Sea Side Smokers, maar ik heb er hier en daar toch een beetje mijn eigen draai aan gegeven, dus hier is de manier zoals ik het doe;

Ik had een mooi procureurtje van iets meer dan 3 kilo gevonden bij de makro dus die moest er maar aan gaan geloven.
JubileumPP-1.jpg


Voordat ik de procureur injecteer(recept SSS) doe ik hem eerst in een ziplock zak, dit doe ik om alle vocht wat weer uit het vlees loopt op te vangen. Als ik na het injecteren nog wat vloeistof over heb giet ik dat ook in de zak. Na het injecteren druk ik zoveel mogelijk lucht uit de zak, dan gaat het hele zaakje een nachtje in de koelkast. 's Morgens is bijna alle vloeistof (weer) in het vlees getrokken.
JubileumPP-2.jpg


Mijn rub maak ik zelf, het recept komt uit het Big Bob Gibson boek van Chris Lilly, alle ingredienten gaan in een potje, dopje er op en dan schudden maar. Het recept kun je hier vinden: http://tvwbb.com/showthread.php?25926-Chris-Lilly-s-Six-time-World-Championship-Pork-Shoulder-injection-and-rub
JubileumPP-3.jpg


's Morgens voor dat ik de Primo aansteek gaat eerst de procureur in de rub.
JubileumPP-4.jpg


Zodra de Primo op temperatuur is mag het vlees er op. Ik gebruik een 50-50 mix van hickory en appel hout om te roken, de snippers verdeel ik gewoon over de briketten (ja, voor low en slow gebruik ik briketten in de Primo  ???). De controller gaat op 110?C. De kerntemperatuur probe gaat er later pas in, voorlopig doen we het even op tijd ipv temperatuur.
JubileumPP-5.jpg


Na 5 uur smeer ik de procureur in met glaze (recept SSS).
JubileumPP-6.jpg


Na nog eens 2 uur is het vlees wel genoeg gerookt en mag verder in folie verder garen, nu gaat ook de meat probe van de Maverick er in.
JubileumPP-7.jpg


In de folie laat ik het vlees garen tot 91?C, klaar om te pullen. :)
JubileumPP-8.jpg


Nog wat eindsaus (ook weer SSS recept) erbij en dan ziet het eindresultaat er zo uit.
JubileumPP-9.jpg


Het smaakte weer geweldig. ;)

 
Van harte Piet 8) en ik denk dat het je deze X ook wel gaat lukken!! ;)
 
hieP hieP hoera gefeliciteerd met dit lustrum  ;D
 
Oh yeah! Dat wordt een lekker broodje voor de 50ste!!
 
Het verhaaltje en de rest van de foto's staan erbij.
 
Mooie foto's Piet! En het kan niet anders dan heel goed gesmaakt hebben!
 
Water loopt me in de mond, ziet er heerlijk uit!

Gefeliciteerd met je 50ste sessie
 
Das een hele mooie 50ste keer inderdaad!!!!
 
Ziet er super uit! Op naar de 100e
 
Mooi mooi, en ook weer geweldig in beeld gebracht.

Gefeliciteerd met je 50e q sessie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan