BasBQ
Beef en Steak

Mijn 1e beercan chicken met spek

 
 

Balkongrill

Tondelzoeker
Berichten
16
Na mijn 1e pulled pork vond ik het ook leuk om sinds lange tijd weer eens een kippetje te bereiden. Wat is er dan beter dan een beercan chicken. Alsdus geschiedde. Een mooi en goed, dus geen plofkip, kippetje gehaald bij de Makro. Bierblikje was even een probleempje want geen bier in blik beschikbaar. Dus maar een blikje cola gedronken en gevuld met mijn huisbier.



BBQ gereed gemaakt en ondertussen het kippetje op voorzichtige en respectvolle wijze  B-) over het blikje en de houder geschoven. Daarna gemasseerd met wat olie en een rub om het vervolgens het kippetje te drapperen met wat spek.



In de Q heb ik ervoor gekozen om een "ring of fire" te gebruiken. Kippetje mooi in het midden en de deksel er op. En ja,in tegenstelling tot mijn pp post,dit keer niet vergeten een foto te maken van de kip op de Q  :D



Na een klein uurtje was het tijd om het kippetje een beetje te bedruipen met wat bier.... Gelijk maar even een foto gemaakt.



Weer een uurtje later de thermometer er in. Kerntemperatuur was mooi, dus van de Q gehaald om te genieten van een welverdiende rust...



Na een 20 a 30 minuten rust was het tijd om het kippetje te "slachten". En wat een prettige ervaring was dat. Het is lang geleden dat ik echt lekker kip heb gegeten, al zeg ik het zelf. Een heerlijke knapperig velletje en een lekker sappige binnenkant.

 

Het was te veel om in een keer op te eten, dus meneer Foodsaver moest in actie komen. Maar het blijft niet lang liggen kan ik zeggen  :D
 
mooi kippetje, welkom bij de tokkies  ;)
 
Kippetje ziet er prima uit, maar de ECHTE vraag is natuurlijk: wat is er met die bruingebakken reepjes ontbijtspek gebeurd? :)
 
Das een heel mooi kippie!! en een Tok in de pocket :D
 
Dank jullie wel voor jullie leuke reacties.

@ El Fumarole: Die heerlijke knapperige reepjes hebben het niet gered tot de keuken. Die schreeuwden het gewoon uit om gegeten te worden. Dus heb ik dat ook maar meteen gedaan.  B-)
 
Heb de spek inderdaad niet mee laten rusten. En eerlijk gezegd had de spek ook niet langer moeten blijven zitten want anders was het richting verbrand gegaan. Was er net op tijd bij zogezegd.
 
Welkom bij de Tokkies. En met bacon smaakt alles beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan