BasBQ
Beef en Steak

Michaelmiata89 stelt zich voor.

  • Onderwerp starter Michaelmiata89
  • Startdatum
M

Michaelmiata89

Gast
Bij deze; een groentje op het gebied van grillen en BBQ-en.
Verleden jaar voorjaar heb ik mijn betonnen tuinhaard/BBQ op marktplaats te ruil gezet tegen een Weber van 57cm.
Wat een verademing is het om je vlees niet meer rauw van binnen en zwartgeblakerd van buiten te hoeven voor te schotelen. :-[

Afgelopen zomer de Q meegenomen in de camper naar Italie waar ik heerlijke spaghetti(saus) heb bereid op de Q.
De saus kwam deels uit een potje, welke ik in een braadslede heb leeg gegoten, verse ui, gehakt en tomaat erbij en naast de braadslee een stukje bacon gelegd. De reacties waren overweldigend  :D :D Wat een geweldige smaak! De geur en smaak van de bacon gaf een extra dimensie aan de saus.

Bij toeval heb ik op een weekend terrein rijden(4x4) met vrienden ontdekt dat je prima diepvries pizza's op een BBQ kon maken. Met behulp van aluminium schaaltjes had ik een "oventje" gemaakt war wonder boven wonder nog werkte ook. Weer thuis gekomen ben ik op gaan knutselen en heb ik een pizzaring gemaakt van plaatstaal om ook thuis pizza's te kunnen maken. Pizza steen had ik nog niet, dus 4 stenen van 15x15 op het rooster, flink stuk eikenhout in de Q en knallen maar. Ging super.

Enig nadeel van mijn BBQ is dat er zo weinig afzetruimte om heen is. dus met wat traanplaat en oude balkjes een werktafeltje gemaakt welke ik aan de Weber kan vasthaken. En gelijk maar een pizzaschep gemaakt. toch wel een stuk makkelijker  ;)

Gezien ik nog een groentje ben en nog geen doorgewinterde BBQ-er heb ik de Q gewoon in de schuur gehad afgelopen winter. Verleden week heb ik h'm er weer uit gereden en ben ik weer gaan knutselen.
Ik heb gister een pizza ring 2.0 gemaakt met scharnierend deurtje welke ook te verwijderen is. Nu nog een steiger houten buitenkeuken timmeren waar ik de Q in een kastje kan maken en de rand van de Weber gelijk komt met het "keukenblad"

Ik heb me gelijk aangemeld voor de voorjaarsmeeting omdat ik nog veel wil leren!

ca7b289b.jpg

Pizza ring 1.0

78e18e11.jpg

Mega hamburger

2253B3D9-834D-41CA-A9F4-B1F6A31EDFD5-5107-000002B0C138B0C1_zps27db4450.jpg

Spagetti op de BBQ

B9EFEE46-1E81-41D0-A0D8-FD476B10F291-5107-000002ABEC7BCF50_zps1cee5c5e.jpg

Mijn werkplekje

6BBB31AE-E68C-4ABA-A938-655CDAAD6890-5107-000002ABE1A88E26_zpsb6461358.jpg

Pizza ring 2.0 (work in progress)

AC24769F-31BA-4909-8F59-8AB1193CC851-5107-000002ABE558B2D9_zps04f977a8.jpg

Pizza ring 2.0 (krijgt nog een mooi zwart verfje)


 
Leuk hobby projekt, ziet er prima uit, maar of die verf blijft zitten vraag ik me een beetje af met die temperaturen die hier voorbij komen
 
Welkom bij de club! Mooie pizzaring, en dat groentje valt wel mee denk ik ;)
 
welkom bij dit edele genootschap.
Je bent al lekker aan de hobby geweest zo te zien
 
Hoi Michael,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Leuke intro zo met al die foto's.
 
Welkom en veel plezier hier!!!
 
Groentje met lef hoor ;D. Wij zijn ook begonnen met kant en klare pizza's op de pizzasteen. Om uit te proberen. Pas op voor je het weet staat er een houtoven in je tuin :-\.
Leuk dat je er zo'n werk van maakt om lekker buiten te koken. Ben benieuwd naar je steigerhouten constructie. Heb nog wat plankjes over hier.
 
welkom!
 
Ik ben erg benieuwd hoeveel en hoe lang de steigerplanken zijn die je (nog) heb liggen...
Ik wil een meubel maken van 2mtr lang, 95cm hoog en 70 cm diep. Waarin twee kastjes(met deurtjes)moeten komen van 60cm en een lade voor mijn tools  :)

Mw. BBQ68 zei:
Groentje met lef hoor ;D. Wij zijn ook begonnen met kant en klare pizza's op de pizzasteen. Om uit te proberen. Pas op voor je het weet staat er een houtoven in je tuin :-\.
Leuk dat je er zo'n werk van maakt om lekker buiten te koken. Ben benieuwd naar je steigerhouten constructie. Heb nog wat plankjes over hier.
 
Hmmmmmm. Manlief meld me dat we nog een kast, twee speelgoedkisten en wat krukjes moeten bouwen (nadruk op we). En ik dacht bij jouw af te kunnen kijken voor als ik nog wat over had en manlief blij te maken met een keukentje buiten  :).
Maar ik raad je vooral aan om gebruikt steigerhout te gebruiken. Nieuw steigerhout krimpt als de ziekte ook de gedroogde versie.
Even zoeken op steigerhout of steigerplanken, er zijn veel goedkope leveranciers.
De bezorgkosten kunnen behoorlijk de pan uitreizen, dus als je kunt zelf ophalen. Heb ik ook gedaan bij een leverancier in de buurt.
 
Michaelmiata89 zei:
Pizza ring 2.0 (krijgt nog een mooi zwart verfje)
Met welke verf ga je dat doen?
 
Hahaha ik snap ;)
Klopt wat betreft het nieuwe steigerhout. Afgelopen zomer een tafel, bank en krukjes gemaakt, maar dat tafelblad gaat werkelijk alle kanten op. Het lijkt de Noordzee wel.
Als ik mijn meubeltje klaar heb zal ik er wat foto's van posten.

Mw. BBQ68 zei:
Hmmmmmm. Manlief meld me dat we nog een kast, twee speelgoedkisten en wat krukjes moeten bouwen (nadruk op we). En ik dacht bij jouw af te kunnen kijken voor als ik nog wat over had en manlief blij te maken met een keukentje buiten  :).
Maar ik raad je vooral aan om gebruikt steigerhout te gebruiken. Nieuw steigerhout krimpt als de ziekte ook de gedroogde versie.
Even zoeken op steigerhout of steigerplanken, er zijn veel goedkope leveranciers.
De bezorgkosten kunnen behoorlijk de pan uitreizen, dus als je kunt zelf ophalen. Heb ik ook gedaan bij een leverancier in de buurt.
 
Met hittebestendige spuitverf.
Dezelfde verf die ze ook gebruiken voor bijvoorbeeld kachelpijpen netjes zwart te maken.

Ik zag op een amerikaans forum dat een kerel zijn weber had gerestaureerd en een aantal plekken op de deksel had geverfd met deze lak(zijn emaille was eraf) en na een jaar met flink wat BBQ uren zat de verf er nog steeds op. Basis is natuurlijk wel dat je eerst heeeeeeelllll goed ontvet.

RedFox zei:
Michaelmiata89 zei:
Pizza ring 2.0 (krijgt nog een mooi zwart verfje)
Met welke verf ga je dat doen?
 
Welkom zo te zien red je het al aardig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan