RaymondJ1985
Sprokkelaar
Dag allen!
Mijn spit ligt sinds ik deze met kerst in de doos klaar om gebruikt te worden. Afgelopen zaterdag was het zover!
M’n allereerste kippetje van het spit.
Bij de Cajun rub heb ik nog wat gemalen komijnzaad en kerrie poeder bijgevoegd.
Gewoon omdat het kan.
Vervolgens het vel losgemaakt van het vlees en daar tussen rub gestrooid en de overgebleven rub gebruikt voor de buitenkant de kip.
En daar ging ze.
En klaar!
Wel veel ruimte voor verbetering.
De filet was te ver doorgegaard. Deze was te droog helaas.
Ook het vel was niet erg krokant. Het schijnt dat als je de temperatuur de laatste 10-15 minuten opstookt naar 200 graden dat dit opgelost is.
Tevens had ik de rub tussen het vel en filets gestrooid. Ik vond alleen dat ik een aantal stukjes had waarbij ik een hap half verwarmde rub in m’n mond had en dat vond ik niet prettig. Ook wil ik de volgende keer langer de tijd nemen zodat de rub goed kan intrekken. Ik proefde het niet in overvloede.
Al met al wel een hele leuke ervaring!
Dank voor het lezen!
Mvg Raymond
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn spit ligt sinds ik deze met kerst in de doos klaar om gebruikt te worden. Afgelopen zaterdag was het zover!
M’n allereerste kippetje van het spit.
Bij de Cajun rub heb ik nog wat gemalen komijnzaad en kerrie poeder bijgevoegd.
Gewoon omdat het kan.
Vervolgens het vel losgemaakt van het vlees en daar tussen rub gestrooid en de overgebleven rub gebruikt voor de buitenkant de kip.
En daar ging ze.
En klaar!
Wel veel ruimte voor verbetering.
De filet was te ver doorgegaard. Deze was te droog helaas.
Ook het vel was niet erg krokant. Het schijnt dat als je de temperatuur de laatste 10-15 minuten opstookt naar 200 graden dat dit opgelost is.
Tevens had ik de rub tussen het vel en filets gestrooid. Ik vond alleen dat ik een aantal stukjes had waarbij ik een hap half verwarmde rub in m’n mond had en dat vond ik niet prettig. Ook wil ik de volgende keer langer de tijd nemen zodat de rub goed kan intrekken. Ik proefde het niet in overvloede.
Al met al wel een hele leuke ervaring!
Dank voor het lezen!
Mvg Raymond
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk