BasBQ
Beef en Steak

Meubel voor 21 inch kamado

Eiken tafel op marktplaat gescoord, en het blad op maat gemaakt. Ga ik nog even schuren denk ik, en dan even prakkezeren wat ik er mee ga doen. Wielen werken perfect, gaat soepel over het gras en over de klinkers heen 💪
IMG_20201213_142730.jpg
 
Vraagje, hoeveel ruimte houdt met doorgaans tussen kamado en blad? Het plankje op het blad op de foto is 62 cm, wat betekend 3 cm rondom. Is dat overdreven?
 
Drie centimeter is netjes. Kijk vooral ook of je scharnier bij het openen naar beneden komt.
 
Ah, das nog een goeie tip. Ik denk van niet, maar je zal het net zien als ie er in staat, kan ie niet open :ROFLMAO:
 
Maar weer even een update van mijn tafelproject. Het blad wordt nog een zomerprojectje om te schuren en opnieuw in naturel lak te zetten. De opening van de q zit nu op ongeveer 95 cm, dat werkt heerlijk volgens mij.

Verder de planken waar de table stand op staat gebeitst en gemonteerd, en de kamado op de table stand gezet. Staat stevig genoeg, al wil ik de kamado nog vast zetten aan de tafel met beugeltjes aan de bouten waar de zijtafeltjes aan zaten, en de table stand ook nog verankeren door in de ppotjes een gaatje te boren en deze vast te schroeven.

Het evenwicht is wonderbaarlijk, met 2 vingers kan ik de tafel nu optillen. Dit zal met het monteren van meer materiaal zwaarder worden, er zit 67% van de nog te monteren planken aan de tilkant van de tafel. Prima dus.

De steunpootjes linksonder zijn tijdelijk, ik ga deze vervangen door dezelfde balken als waar het frame van gemaakt is, met een sleuf erin zodat deze met slotbouten oid vastgezet kunnen worden. Dan kan ik de tafel altijd waterpas zetten als ik dat wil, of iig stevig. Ook aan de rechterkant ga ik dat maken, zodat ik de toch wel wiebelige luchtbandjes (logisch ook, tenzij met tig bar opgepompt) altijd ondersteunen kan.

Ook moeten de "poten" aan de voorkant iets korter. Ik blijf af en toe toch haken op de grond met rijden. Is niet erg, of komt wel mooi uit. Ze steken nu 19 cm uit, dat wordt 14.5, wat exact de breedte van een plank is die er ook nog onderlangs komt, en ervoor zal zorgen dat de wielen meer uit beeld zijn.

Volgende stap is de planken in het onderste gedeelte, en dan de achterkant.
IMG_20210112_183607.jpg
 
Ik ben al een tijdje aan het lonken naar zen keuken. Mss laten maken of als ik tijd heb zelf maken. Maar had niet direct een idee, maar nu eindelijk helemaal mijn ding gevonden. Qua model en indeling bedoel ik dan. Ook ruimte genoeg om roosters, skillet, handgereedschap en rubs weg te steken.

Bekijk bijlage 10912

Bekijk bijlage 10913
Die is echt heel mooi!
Ik heb nu een Weber, maar alleen voor het meubel wil ik al overstappen op 2 KJ’s. 😂
 
Heel mooi meubel. Hoe behoudt het zijn evenwicht? Want de wielen steken onder de poten uit.
 
@Beun Rechtsachters staat nog een paal op de grond. Dat moeten er 2 worden, aan elke poot rechts eentje, en aan de linkerkant twee verstelbare, zodat de steun niet van de wielen af komt. Nu wiebelt ie nog wat door 3 steunpunten, waarvan 2 luchtbanden.
 
Laatst bewerkt:
@Beun Zal ik zo even maken, nog niet gemonteerd dan, dat staat voor deze week op de planning
 
IMG_20210428_124043.jpg
IMG_20210428_124113.jpg

@Beun Op de eerste foto zie je nog een stukje blank hout, Dat moet even de verticale balk op het meubel voorstellen. Daar een slotbout door, en de dan de hendels waar ik naar link op de slotbout. Twee keer per in of juist uitschuifbare poot, waar dus een sleuf in zit zodat de slotbouten op het frame op dezelfde plek blijven zitten. Aan de andere kant doe ik hetzelfde, maar dan alleen met slotbouten en moeren, maar deze zou ik met iets meer moeite dus ook in hoogte kunnen verstellen.
 
Ik zal nog wel een foto posten als ze er op zitten, eerst nog een keer verder in het zwart zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ik zou nog even foto's posten van de verstelbare poten

Hier de voetjes van de vloer
IMG_20210501_124853.jpg
IMG_20210501_124911.jpg



En hier de poten op de grond.
IMG_20210501_124943.jpg

IMG_20210501_124953.jpg

Ik kan er nu met mijn volle gewicht op leunen, er zit geen beweging in. Erg tevreden mee.
De vaste poten moet ik nog iets inkorten zodat deze gelijk met de douglas bekleding komt, waarvan ik ook nog eea moet plaatsen.
 
Het vordert, maar zeer gestaag. Ik ben ook druk bezig met de tuin opknappen, en dat gaat eigenlijk een beetje voor. Desalniettemin begint het wel wat te worden
Bekijk bijlage 19834
Heel gaaf! Ik heb mijn ontwerp af en zoek nu een goede houthandel. Waar ben je precies geweest als ik vragen mag?
Bedankt!
 
@Beerack Obama bij een plaatselijke houthandel waar ik altijd kom, en zelf alles uit mag zoeken, en achteraf een rekening toegestuurd krijg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan