Ingredi?nten:
Voor 2 stukken Spare-Ribs (in dit geval Baby Back Ribs).
Marinade/ brine:
1L Appelsap.
1/2 kop zout (8 el).
3 el fijngehakte knoflook.
1/4 tl gemalen zwart/ witte peper.
Kruidenolie:
1/2 kop olijf olie.
1 el Italiaanse kruiden.
1 el fijn gehakte knoflook.
Rookmateriaal:
2 uien.
2 ? 3 bolletjes knoflook.
Schaal met water.
Werkwijze:
Negeer het varkenshaasje (deze heeft niets met het recept te maken, en heeft alleen meegelift op de basis van het recept (ook niets mis mee trouwens, om zo te bereiden

Maak de 2 stukken rib schoon (snijdt de los hangende stukjes vlees, en botjes weg), en verwijder het membraan aan de achterzijde.

Maak een marinade/ brine aan, van de appelsap, fijn gehakte knoflook, het zout, en peper.
Roer dit alles goed door, zodat het zout kan gaan oplossen.
Leg vervolgens de stukken rib in de marinade.
(dit kan natuurlijk ook in een ziplock bag gedaan worden)
Dit alles gaat voor 3 - 12 uur in de koelkast.

Bereid in de tussentijd de kruidenolie voor, van de olijfolie, italiaanse kruiden, en de knoflook.

Snijdt de uien in dikke plakken, en laat deze samen met de knoflook in een schaal met water voor minimaal 30 min weken (langer mag ook).
De schillen van de uien, en knoflook mogen gewoon blijven zitten.

Dep de ribben droog, en smeer deze in met de kruidenolie.

Maak de Q geschikt voor indirect grillen.

Leg regelmatig wat schijfjes ui, en teentjes knoflook op de kooltjes.

De rook, van de ui en knoflook die er van af komt is vrijwel niet te zien (dus ook niet op onderstaande foto)

Ik heb de ribben bereid op een temperatuur van ongeveer 125 gr C , voor zo'n 3 uurtjes.
Afhankelijk van de dikte van het vlees, en de dome temperatuur, kan deze tijd langer of korter zijn.
Ik heb de ribben tussendoor, nog zo'n 2 x gemopt met de kruidenolie.

Veel plezier, en eet smakelijk.
Dit recept heb ik (helaas) niet zelf verzonnen, maar wel zelf bereid

Alle eer gaat dan ook naar de mensen van Grillin Fools http://grillinfools.com/blog/2011/11/26/herbed-ribs-smoked-with-onion-and-garlic/.