BasBQ
Beef en Steak

Met boter en suiker ingepakt!

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Beste mederokers en rooksters.
Met boter en suiker ingepakt!
Dit is een uitdrukking die we met de club vaak gebruikten als we weer eens met zeer ruime cijfers gewonnen :) of verloren :cry: hadden wie had toen gedacht dat ik die later bij het bbqen ook nog eens zou gebruiken?
Misschien was ik wel een van de weinigen die z'n spareribs 3-2-1 op ouderwetse manier nog in de appelsap liet pruttelen in fase 2 geen idee maar toe ik van de week van die mooie zeer dik bevleesde ribben binnen kreeg en nog maals op de site van NOSKOS keek (leuk terug kijken altijd) toch maar besloten om ze ook maar eens op die manier te doen dus met boter en suiker.
Ik moet zeggen dat het goed bevallen is geen lekkende pakketjes meer en geen verbrande vingertjes door gloeiende sap dus de appelsap voor die functie maar snel vergeten.
Ik was verbaast over hoeveel sap er op het laatst toch nog door de boter gemaakt was dus de volgende keer iets minder boter op de ribben maar da's voor de volgende lading, deze waren prima gelukt , heerlijk mals en sappig en toch nog niet zo dat het vlees van de botjes afviel dus ook voor de kluivers onder ons nog heerlijk.
Kortom succes, deze houden we er in.(y)
 
Laatst bewerkt:
En zeg nou zelf, roomboter is toch veel lekkerder dan appelsap 😜
 
Ik mis wel m'n scheutje whisky, helemaal vergeten ;)
 
Zou niet minder boter doen, daar zit namelijk de kracht in bij deel 2
 
Terug
Bovenaan Onderaan