BasBQ
Beef en Steak

Mes van Knive&Tools

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.791
Toen Dennis mij een paar weken bezocht, had hij een leuk presentje bij zich. Ik mocht een mes uitproberen wat hij via www.knivesandtools.nl toegezonden had gekregen.
c11c00ba7cc3e7b77b26beecf734b186.jpg


Het is een mes van 23,5 cm lang, inclusief handvat, dus een middenmaatje. Het ziet er om te beginnen erg mooi uit, met het zwarte handvat waarin de nagels mooi verzonken zitten, en het geschubte lemmet.
Wat me opviel is dat ik het handvat wat smal vond, het pakt goed, daar niet van, maar van mij had het iets meer body mogen hebben. Dat gezegd hebbende, is de vorm van het handvat wel zo goed, dat je er ook nog mee kunt snipperen. Je raakt dus niet het snijblad met je vingers als je dat doet. 4 tenen knoflook? Geen enkel probleem.

47dcc44bba8edc022d9ac1467aee2847.jpg


Verder heb ik er groenten en kip mee gesneden, en dat ging ook heel fijn. Het mes ligt ondanks het gene ik hierboven zeg, erg fijn in de hand. Het mag niet in de vaatwasser, maar dat is ook niet nodig, het is onder de kraan net zo snel afgespoeld.
Een fijn mesje voor de kleinere klusjes.

 
Dat is een mooi mes,vind het lemmet heel mooi.
En het belangrijkste is ook dat ie lekker snijd.
 
Het is een plaatje Mike, echt mooi. En snijd erg fijn, is me helemaal niet tegengevallen!
 
Heb er ook eentje :), zal er van de week ook iets over schrijven.
 
mooi Dominique, ondanks dat je zegt dat je het handvat iets meer body mag hebben, is het wel een mes wat je zelf eventueel aan zou schaffen als je een nieuwe zou kopen?

Ik vind het er wel mooi en degelijk uitzien, en zoals mike ook al omschrijft, het gaat er om hoe die snijdt en dat ie ook lekker snijdt.
 
ik heb ook een eden mes van knifeandtools(heb er te veel) en die bevalt ook vrij goed. Het mes kan trouwens prima in de vaatwasser, het is alleen niet slim om je snij messen in de vaatwasser te doen. Tenzij je ze om de paar dagen wil laten bijslijpen.
 
Leo zei:
mooi Dominique, ondanks dat je zegt dat je het handvat iets meer body mag hebben, is het wel een mes wat je zelf eventueel aan zou schaffen als je een nieuwe zou kopen?
Daar kan ik niet direct antwoord opgeven, aangezien hij qua formaat precies valt tussen de messen die ik al 20 jaar gebruik, zie foto. Dan zou ik de hele set moeten hebben ;)
B450E7DA-7C30-4177-8653-C7595B43A53B-6154-0000044932F56E1A.jpg

 
Het is ook een Japans mes die zijn lichter dan de Duitse. Ik heb zelf een Global chefsmes en die is een stuk lichter dan het Eden mes dat ik heb gekregen om te proberen.
 
Mooi mes, als ik de knik zo in het handvat zie dan is er over nagedacht
 
Ik vind dit soort messen echt heel erg mooi om te zien, maar is er ook wat bekend over de duurzaamheid en of ze een beetje lang scherp blijven?
Kortom, hoe hard is het staal en hoe zijn geslepen?


Het is dat ik al voorzien ben van goede messen anders had ik zo de "buy now" knop ingedrukt. ;)
 
Japans, dus ook andere slijphoek?
 
Hier de specificaties van de serie:
- Hoge kwaliteit Japans Damast roestvrijstaal met kern van VG10-staal
- Hardheid ca. 60 Rockwell C (HRc)
- Dun en perfect geslepen lemmet
- Fraaie ergonomisch gevormde handgreep van composiet materiaal bestaande uit linnen en kunsthars.
- Moderne lemmetvorm zonder verdikking in de snijkant. Optimaal slijpbaar.
- Dubbele stalen krop voor perfecte balans en bescherming handvat
- 25 jaar garantie op materiaal- en fabricagefouten

En uit deze serie mochten we testen.
 
Dat wilde ik ook zeggen... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan