BasBQ
Beef en Steak

Melanzane alla parmigiani

 
 

Kaspa

Kooltjesharker
Berichten
127
Vandaag een mooi comfort food gerecht gemaakt. Het zonnetje scheen heerlijk in de tuin dus besloten om iets in italiaanse sferen te maken.
Het werd melanzane alla parmigiani. Deze geserveerd met zelfgemaakte baba ganoush, vers afgebakken brood en een groene salade.

Globaal een recept van food tube overgenomen.

Ingrediƫnten:
3 aubergines
1 blik tomaten (Pomodoro san Marzano)
half teentje knoflook
basilicum
zout en peper
Olijfolie
Parmezaanse kaas
Scamorzetti affimicate (gerookte italiaanse kaas)

Bereiden:
Ik heb de aubergines in plakken gesneden en gezouten. Hierdoor trekt er wat vocht uit de aubergine. Bbq opgestookt naar 180 graden en de aubergine gegrild.
Tomatensaus gemaakt met zout, peper, basilicum, en een half teentje knoflook.
In een ovenschaal eerst een laagje tomatensaus, aubergine, geraspte kaas en scamorzetti en dit 2 maal herhaalt. Bbq omgebouwd naar indirect en het geheel een half uurtje/3 kwartier warm laten worden. Hadden nog een mooi brood in de vriezer en aangezien de bbq toch warm was deze hierop maar afgebakken.
Als dip een baba ganoush gemaakt door een hele aubergine te laten poffen en deze met een staafmixer en tahini, gegrild citroensap, zout en peper en wat gepofte knoflook op smaak gebracht. Dit geheel geserveerd met een simpele groene salade. Wat een feest!
IMG_1231 2.jpeg

IMG_1225.jpeg

IMG_1226.jpeg

IMG_1230 2.jpeg
IMG_1228.jpeg


Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

IMG_1229.jpeg
 
Zalig gerechtje! Mooi gedaan.
 
Ik vind dit (met courgette liever) echt een geweldig gerecht van de bbq. Doet het daar zo veel beter als uit de grillpan en oven.
 
Dat lijkt me heerlijk!
 
Dit is zoo lekker.
Snel weer eens maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan