Beef en Steak

Mechelse Koekoek voor beercan chicken

Slicer2000

Tondelzoeker
Ik had nog een goed voornemen te vervullen en dat is het kippetje scoren. Hiervoor heb ik als hoofdingrediënten een Mechelse Koekoek en een blikje Tripel Karmeliet gebruikt. Daarnaast de tuin nog bezocht voor wat laurier, tijm en rozemarijn.

IMG20241229153049.jpg

De kip vervolgens nog voorzien van de Chicken Rub van LetsQ en wat aardappelen erbij gesneden. Deze heb ik ook gekruid met de rub. Daarna nog moinkballs gemaakt voor de lunch van volgende dag, want ruimte genoeg in de Bastard. En ik wilde gepofte kastanjes wel een proberen. De Bastard tussen de 130ºC en 145ºC gehouden.

IMG20241229155246.jpg
IMG20241229164942.jpg

Lekker laten gaan totdat de kip helemaal boven de 75ºC is.

IMG20241229180510.jpg

En uiteindelijk geserveerd op het blik. Snijd wel zo makkelijk.

IMG20241229182131.jpg

Conclusie
De kip was top. Ik heb nog steeds wel het gevoel dat het blikje bier zelf weinig smaak toevoegt, maar de presentatie is wel een stuk beter dan wanneer ik de kip op het spit maak. Aardappelen mogen even 6 minuten worden voorgekookt, dan zijn ze allemaal door en door gaar en hebben ze meer kans op smaak op te nemen.

IMG20241229164942.jpg

Prachtig kippetje, lekker ook met die aardappels er onder. Even voorkoken doe ik zelf nooit, maar zal zeker geen kwaad kunnen.

Ik heb nog steeds wel het gevoel dat het blikje bier zelf weinig smaak toevoegt, maar de presentatie is wel een stuk beter dan wanneer ik de kip op het spit maak.

Klopt, het is puur voor de presentatie, qua smaak kan je net zo goed water in het blik doen.

Gefeliciteerd met je tokkie!

Gefeliciteerd met je kippetje! Na elke eerste Beercan chicken is de conclusie hetzelfde: Bier had meer toegevoegd als je het van te voren zelf had opgedronken :D.
Maar het is de beleving hè

Prachtige plaatjes van zo'n mooie kloeke kip en Q helemaal vol met lekkers!

Mooi kippetje. Ik snap wel dat je haar verwend hebt met de Tripel Karmeliet.
Gefeliciteerd met je 🐔!

Ik vond dat het wel in stijl moest.

Terug
Bovenaan Onderaan