BasBQ
Beef en Steak

Meater plus thermometer

Colinda

Tondelzoeker
Berichten
1
Hi,
Ik overweeg om de Meater Plus thermometer aan te schaffen maar heb nog een vraag over het sensorbereik van de omgevingstemperatuur : 275°C .
Wat gebeurt er als de temperatuur in de kamado hoger wordt? Onze kamado kan nl. tot 400°C.
 
Boven de 275 graden geeft de app aan dat je onmiddellijk de Meater uit de BBQ moet halen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank voor je antwoord. Is het dan wel handig om een Meater te gebruiken? Of zal het zo zijn dat je kerntemperatuur nooit hoger zal zijn dan zo'n 70 graden en deze te hoog zal worden als de omgevingstemperatuur boven de 275 graden komt. Klopt dat?
 
Colinda, welkom op het bbq genootschap.

De kern temperatuur van je vlees kan nog hoger dan 70, bij pulled pork en brisket gaat deze naar rond de negentig
De bbq temperatuur in een kamado kan wel makkelijk te hoog worden. Als je weet dat je iets heet gaat grillen moet je dus niet je meater gebruiken.
 
Colinda, welkom hier bij dit edele genootschap!

Overweeg je wellicht ook een controller bij je kamado? Die hebben vrijwel altijd een probe om de kerntemperatuur te meten en een probe t.b.v. de temperatuur in je kamado (de zgn. pit temp). Als je een rotisserie (draaispit) wilt gebruiken en je pit temp dan wel onder de 275C blijft is een Meater of Meater Plus wel weer handig om je kerntemperatuur te blijven monitoren, met een probe die aan een draadje hangt gaat dat wat moeilijk.

Veel plezier hier verder enne...toeval of niet....ik heb ook een dochter die Colinda heet en zich momenteel wat vastbijt in deze prachtige hobby......;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Colinda,

Ik heb mijzelf kortgeleden ook georiënteerd in temperatuurmeters en daarbij ook de de meater plus overwogen. Echter las ik in diverse reviews dat de probe wel aan de dikke kant is en dat dit soms onhandig is bij dunnere stukken vlees. Ook de verbinding met de App is niet altijd erg stabiel. Ik heb er daarom voor gekozen om de Smoke van Thermoworks aan te schaffen. Deze wordt standaard geleverd met twee probes. 1 voor de kerntemperatuur en 1 voor de omgevingstemperatuur welke je met een klemmetje aan het rooster kunt vastzetten. Verder wordt hij geleverd met een draadloze display welke op radiogolven werkt. Het verbaasde mij hoe ver de verbinding in stand bleef. na een aantal keren gebruikt te hebben kan ik concluderen dat ik de juiste keus gemaakt heb. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met je keuze.
 
Bij het bereiden van eten op een Kamado heb je eigenlijk alleen een kernthermometer nodig voor grotere stukken die een langzame bereiding nodig hebben: Hele kip, Rollade, Pulled Porc etc...

Zulke bereidingen vereisen vaak geen temperaturen die boven de 250 graden gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben zeer tevreden over de Meater+ boven de 275° doe ik bijna nooit met een thermometer in het vlees dus geen probleem met die temp grens ;)
 
Hoi Colinda,
welkom bij het Genootschap
 
Hoi Colinda, welkom bij het genootschap

heb laatst direct gegrild met de Meater+ en heb toen een stuk aluminium folie een paar keer dubbel gevouwen onder het uitstekende en stuk gelegd en niets aan het handje
 
Heel veel plezier hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan