BasBQ
Beef en Steak

Meater Block

Juliette en Rogier

Sprokkelaar
Berichten
34
Heeft iemand ervaring met dit meater block in een (6mm) smoker? Het klinkt ideaal die draadloze probes met zowel kern temperatuur als bbq temp. Gezien het staal betwijfel ik of het werkt. Nu met mij igrill net vier bekabelde sondes gaat maar minder handig
Alvast bedankt

80761239-2665-4E87-A234-9438B1F26FDF.jpeg
 
Ik heb er geen ervaring mee maar wel een mooie Q hoor!
 
Hallo,

Als de omgeving met staal is omsloten heb je een soort van “kooi van Faraday” gemaakt en dan krijg je geen signaal van de sensor als deze draadloos is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb mijn igrill met bluetooth in het stook en rookgedeelte gezet. Klep dicht en bleef connectie houden met mijn telefoon. Is ook bluetooth. Goede kans de meat block dan toch ook werkt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
OK, had je ook nog verbinding op een afstand?
 
Ik heb de meater plus zaterdag voor de eerste keer gebruikt in mijn Everdure 4 k. Die heeft een stalen binnenzijde en een dikke alu buitenzijde. Ik kreeg in de tuin een goede bleutooth verbinding. In huis is het wat minder maar met mijn wifi thermometer (inkbird 4 k) is het nog slechter.
Waarom dan toch de meater plus erbij? Deze werkt ook op/aan een spit en die gaat er komen met de nieuwe Q.
 
Ja, voor de spit heb ik ook de meater. Bevalt prima maar ik heb een KJ en daar heb ik geen bereik problemen mee.
 
En als je bereikproblemen hebt kan je altijd nog een tweede telefoon/oude telefoon/iPad naast de Q leggen en dan binnen via de krater cloud je temp volgen. Zo doe ik het ook altijd

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik twijfel ook om zo'n meater aan te schaffen. Ook ivm geen / weinig bereik.
 
Met het meater block kun je volgens mij via je wifi netwerk overal verbinding hebben. Ik heb hem besteld en komt vrijdag.... ik ben benieuwd hoe het gaat werken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Na het aanschaffen van het LetzQ spit een Meater + gekocht. De verbinding viel soms weg bij een afstand van 10 meter kamado/woning . Dubbel glas etc..

Toen ik de oplader naast de Q lag geen enkel probleem meer en goede ontvangst door het hele huis.
 
Ik leg ook de oplader (houten blok) bij de bbq is de buurt is. Dan heb ik een iPad voor de verbinding. Op de telefoon inloggen via de cloud werkt dan perfect.
 
Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen
 
Ik leg ook de oplader (houten blok) bij de bbq is de buurt is. Dan heb ik een iPad voor de verbinding. Op de telefoon inloggen via de cloud werkt dan perfect.
Heb de app ook op de telefoon maar niet geactiveerd. Dus alleen blok naast de Q en op de iPad perfecte verbinding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan