BasBQ
Beef en Steak

Meater 2.0 of eentje van Ali express

 
 

Fokkie

Vuurmaker
Berichten
52
Ik zit er over te denken een meater 2.0 te kopen. Maar is best prijzig. Op Ali vind je ze voor de helft van het geld. Iemand tips of ervaringen
 
Hier alleen ervaring met de Meater+; maar super blij mee. Koop best wel eens wat op Ali maar zou hier niet snel een thermometer aanschaffen. Als het niet naar tevredenheid is dan is 50, 60 euro toch zonde van je geld. Van een Meater weet je zeker dat je ten volle gaat genieten!
 
Net de Meater 2+ besteld...denk dat ik er heel blij mee ga zijn...vriend van mij heeft de Meater en heel tevreden. Dat trok me over de streep geen Ali te kopen. Geen ervaring met een thermo van Ali.
 
Ik heb 1,5 geleden een thermometer gekocht van Laserliner bij de Hornbach.
Was volgens mij toen 59 euro.
Werk prima, maar geen wifi (wel bluetooth). Ik leg altijd een oude telefoon naast de bbq als ik hem gebruik.
In plaats van Ali zou ik dan zoiets als dit proberen, werkt het niet naar behoren kun je het gewoon weer terug brengen.
 
Ik heb zelf de Meater+ en ben erg ontevreden. Het bluetooth signaal komt maar een paar meter de woonkamer in (totale afstand 10 meter).
Nu ligt dat vast aan het dubbele glas van de schuifpui, maar effect is wel dat het ding niet zonder 'gedoe' te gebruiken is.
Voor zo'n prijs verwacht ik gewoon geen gedoe met het telkens verliezen van de verbinding.
Ik las ergens dat de Meater 2+ een beter bereik heeft, maar het blijft bluetooth en blijft heel situatie-afhankelijk.

Voordeel van de Meater is natuurlijk wel dat tie draadloos is, en daardoor te gebruiken in combinatie met een spit.

Het tegenvallende bereik van de Meater+ is voor mij trouwens een belangrijke reden om zelf een WiFi-gebaseerde thermometer te ontwikkelen (WIP).
 
Laatst bewerkt:
Heb je het nu over een ‘nep’ meater of een echte meater die je op Ali kunt kopen?

In het geval van een neppe zou ik toch voor de originele meater kiezen. Het is altijd maar de vraag wat je krijgt vanuit Ali en of de software die er bij hoort een beetje fatsoenlijk werkt en over de jaren up to date wordt gehouden. Bij meater zelf heb je gewoon veel meer garantie dat dit wordt bijgewerkt en de software is, naar mijn ervaring, erg goed.
 
Ik heb zelf de Meater+ en ben erg ontevreden. Het bluetooth signaal komt maar een paar meter de woonkamer in (totale afstand 10 meter).
Nu ligt dat vast aan het dubbele glas van de schuifpui, maar effect is wel dat het ding niet zonder 'gedoe' te gebruiken is.
Voor zo'n prijs verwacht ik gewoon geen gedoe met het telkens verliezen van de verbinding.
Ik las ergens dat de Meater 2+ een beter bereik heeft, maar het blijft bluetooth en blijft heel situatie-afhankelijk.

Voordeel van de Meater is natuurlijk wel dat tie draadloos is, en daardoor te gebruiken in combinatie met een spit.

Het tegenvallende bereik van de Meater+ is voor mij trouwens een belangrijke reden om zelf een WiFi-gebaseerde thermometer te ontwikkelen (WIP).
als je een extra telefoon naast je bbq legt werk deze als wifi repeater en kun je "online " alles via weblink volgen.

Ik zit er over te denken een meater 2.0 te kopen. Maar is best prijzig. Op Ali vind je ze voor de helft van het geld. Iemand tips of ervaringen
ik zou voor de meater 2 gaan. je wil geen duur vlees verprutsen omdat je aliexpress meter er 5 graden naast zit.
daarbij als je op voetbal zit betaal je ook contributie.. dus zie de meater 2 dan als je bbq contributie :)
 
Heb je het nu over een ‘nep’ meater of een echte meater die je op Ali kunt kopen?

In het geval van een neppe zou ik toch voor de originele meater kiezen. Het is altijd maar de vraag wat je krijgt vanuit Ali en of de software die er bij hoort een beetje fatsoenlijk werkt en over de jaren up to date wordt gehouden. Bij meater zelf heb je gewoon veel meer garantie dat dit wordt bijgewerkt en de software is, naar mijn ervaring, erg goed.
Dit is een heel goed punt!
Als je voor een 'Ali' oplossing gaat moet je wegblijven van dingen met bluetooth en apps ed.

als je een extra telefoon naast je bbq legt werk deze als wifi repeater en kun je "online " alles via weblink volgen.
Klopt, dat is een goede oplossing! Ik heb zelf alleen geen extra telefoon waardoor dit voor mij niet werkt (m'n vrouw vind het denk niet goed als ik die van haar pak 😇).

Qua betrouwbaarheid van de temperatuurmeting: de Fantast van de Ikea is ook tot op de graad nauwkeurig (gecontroleerd met mijn sous vide apparaat). Daar zou ik zelf dus niet zo gauw bang voor zijn (maar wel controleren voordat je hem gaat gebruiken).

@Fokkie uiteindelijk is het een kwestie van:
  • Aan welke eisen moet het product voldoen?
  • Hoeveel heb je er voor over?
  • Hoeveel risico vind je acceptabel?
 
Kijk eens bij HERQ's.
Hebben ook een wireless probe.

Wil er zelf ook eentje aanschaffen. (heb voldoende maar meer is soms beter.... :unsure:
 
Of denk ook aan inkbird, is van origine een merk van ali maar inmiddels wel een zeer bekende naam.

 
Ik heb zelf de Meater+ en ben erg ontevreden. Het bluetooth signaal komt maar een paar meter de woonkamer in (totale afstand 10 meter).
Nu ligt dat vast aan het dubbele glas van de schuifpui, maar effect is wel dat het ding niet zonder 'gedoe' te gebruiken is.
Voor zo'n prijs verwacht ik gewoon geen gedoe met het telkens verliezen van de verbinding.
Ik las ergens dat de Meater 2+ een beter bereik heeft, maar het blijft bluetooth en blijft heel situatie-afhankelijk.

Voordeel van de Meater is natuurlijk wel dat tie draadloos is, en daardoor te gebruiken in combinatie met een spit.

Het tegenvallende bereik van de Meater+ is voor mij trouwens een belangrijke reden om zelf een WiFi-gebaseerde thermometer te ontwikkelen (WIP).
En daarom gebruik ik al jaren het Block van Meater. Echt nooit last van verbindingsproblemen! De 2.0 is een mooie upgrade; ik hoop dat ze het Block ook de upgrade geven, dan ben ik snel verkocht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan