BasBQ
Beef en Steak

McPeet Potatoes (Hasselback 2.0) en ribbels

Ceriel zei:
Lekker en die Mc Peet's Potatoes zien er leuk uit!
Ik vind aardappels op de Q altijd lastig om gaar te krijgen, dus meestal kook ik ze even voor.
Ik heb ze nu meerdere keren gemaakt en het eerst insnijden en dan tussen de 8 a 10 min stomen (met de ingesneden kant naar onderen, tijd is afhankelijk van de grote) heeft bij mij het beste resultaat gegeven (Q in begin op 200C?, daarna zakken naar 160C?). en meteen stukjes spek er tussen gestopt.
 
Ik heb het met twee verschillende aardappelen van de Hoogvliet geprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Dus wil nu wel eens die Hasselback's proberen. Maar waar koop je die?
 
Mr. Orange zei:
Ik heb het met twee verschillende aardappelen van de Hoogvliet geprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Dus wil nu wel eens die Hasselback's proberen. Maar waar koop je die?
Hasselback is geen aardappel soort maar een manier om aardappels klaar te maken. Ik koop mijn aardappels ook bij de Hoogvliet en ben er na wat experimenteren tevreden over (een kruimige aardappel)
Ik snij de aardappels eerst in, laat ze vervolgens met de gesneden kant naar beneden stomen voor circa 8 a 10 minuten (afhankelijk van de grote v/d aardappel). Uit wasemen, stukjes spek in de inkepingen stoppen en vervolgens op de Q (temp rond de 200C, na circa 20 min zakken naar de 160 a 170). Eventueel 10 minuten voordat ze klaar zijn nog wat kaas erover strooien. Op deze manier zijn ze na circa 60 - 70 min klaar
 
McPeet zei:
Mr. Orange zei:
Ik heb het met twee verschillende aardappelen van de Hoogvliet geprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Dus wil nu wel eens die Hasselback's proberen. Maar waar koop je die?
Hasselback is geen aardappel soort maar een manier om aardappels klaar te maken. Ik koop mijn aardappels ook bij de Hoogvliet en ben er na wat experimenteren tevreden over (een kruimige aardappel)
Ik snij de aardappels eerst in, laat ze vervolgens met de gesneden kant naar beneden stomen voor circa 8 a 10 minuten (afhankelijk van de grote v/d aardappel). Uit wasemen, stukjes spek in de inkepingen stoppen en vervolgens op de Q (temp rond de 200C, na circa 20 min zakken naar de 160 a 170). Eventueel 10 minuten voordat ze klaar zijn nog wat kaas erover strooien. Op deze manier zijn ze na circa 60 - 70 min klaar

Ik heb ze tot nu toe na het koken ingesneden en de temp van de Q laag gehouden. Van het weekend meteen even je tips proberen. Dank je wel!
 
Ik gebruik voor gewone hasselbacks vastkokende aardappels, maar ik snij ze heel erg dun, ietsje dikker dan chips. Als je dan kruimige hebt vallen ze uit elkaar. Ook hebben aardappels gewoon een hoop tijd en een hoge temperatuur nodig. Vijf kwartier op 225?C is geen uitzondering voor een beetje grote aardappel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan