BasBQ
Beef en Steak

McPeet Potatoes (Hasselback 2.0) en ribbels

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Zaterdag een heerlijk dagje rondom huis, dus alle tijd om te q-en. Vrijdagavond spareribs uit de vriezer gehaald, laten ontdooien, vlies eraf en wederom in marinade van Citroen Wodka, appelsap, appelazijn en een beetje zout gelegd.

Zaterdag rond 12 uur de spareribs uit de koeling gehaald, ingewreven met BBQguru en appel rub. Buiten de koelkast op temperatuur laten komen. Ondertussen gebruikte rookplankjes in stukken gehakt. Die kunnen we mooi gebruiken voor het roken, daarnaast nog een mengsel van appel en whiskeyvaten gebruikt. Rond 14 uur de Q aangestoken en om 14.15 konden de ribs erop. Iedere 30 minuten bespoten met marinade mengsel (gefilterd!!).
Terwijl de heerlijkste hout geuren de tuin ingaan (wat ruikt cederhout toch ongelofelijk lekker) zitten bedenken wat we bij de ribs gaan eten. De hasselbacks eten we regelmatig, maar daar wou ik een variant op maken. Na enig denk werk is Hasselback 2.0 ontstaan. Door de dikte van de gesneden frietjes moeten ze iets langer dan de standaard Hasselback maar deze variant gaan we vaker maken.
Na dik 2 uur de ribs ingepakt in alu folie, Hasselbacks 2.0 op een Cederhouten rookplankje indirect op de Q gezet. Ribs na 1 uur uit de folie gehaald en ingesmeerd met BBQ saus. Alles nog 30 min aten liggen en toen was het tijd om aan te vallen.

De ribs liggen net op deQ

Hergebruik van rookplankje :D

Hasselback 2.0

Niet te diep insnijden

Klaar om op het vuur gezet te worden

Bijna klaar

We kunnen aanvallen

Bedankt weer voor het kijken
 
Grappige variant McPeet. Maar lijkt het nu alsof ze boven gaarder zijn dan onder?
 
Jappert zei:
Grappige variant McPeet. Maar lijkt het nu alsof ze boven gaarder zijn dan onder?
Ja dat klopt, vandaar mijn opmerking dat ze de volgende keer iets langer moeten. Ze waren lekker, maar kunnen naar mijn idee nog veel lekkerder :D
 
structor zei:
Als je ze dunner insnijd denk ik dat je een mooier resultaat krijgt... Leuke run!
Ook een goed idee. Binnenkort maar eens proberen, dan ga ik ook het plankje eerst voorverwarmen en zodra deze na circa 10 minuten begint te roken, omdraaien en de aardappels erop.
 
Ik zou ze gewoon McPeet's Potato's noemen. Heb ze nog nooit zo gezien.
 
zien er leuk uit
 
noskos zei:
Ik zou ze gewoon McPeet's Potato's noemen. Heb ze nog nooit zo gezien.

Kijk!! Dat is nog eens cool!
 
Cool en smakelijk. Een wel besteede vrij dag
 
Lekker en die Mc Peet's Potatoes zien er leuk uit!
Ik vind aardappels op de Q altijd lastig om gaar te krijgen, dus meestal kook ik ze even voor.
 
noskos zei:
Ik zou ze gewoon McPeet's Potato's noemen. Heb ze nog nooit zo gezien.
Done 
en ik voel me vereerd :blush:
structor zei:
Goed idee Noskos, dit is je claim tot fame McPeet
Bij deze  :D
 
Ziet er weer goed uit , en die Mcpeet's potatoes zijn wel een poging waard denk ik :)
 
Ceriel zei:
Lekker en die Mc Peet's Potatoes zien er leuk uit!
Ik vind aardappels op de Q altijd lastig om gaar te krijgen, dus meestal kook ik ze even voor.
Done. Heb ze net gekookt en liggen inmiddels naast een Fatty op de Q. Ook de variant die dunner is ingesneden ligt ernaast.
Wordt vervolgd.......
 
Lekker, lekker...Ziet er goed uit!!
 
lekker hoor. potatoes zien er geweldig uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan