BasBQ
Beef en Steak

Maximale temperatuur in WSM

 

Krizz

Sprokkelaar
Berichten
34
Nu ik alles nog met een Cobb doe en dat op vakantie zal blijven doen gaat het toch meer jeuken.
Een vaste installatie voor thuis en een stukkie groter dan wat ik nu heb staat op de verlanglijst.
Natuurlijk win ik straks de Bastard Small bij HarlemBBQ actie op facebook. ... mocht dat onverhoopt niet zo zijn.
Ik vind een WSM wel erg mooi.. lijkt me ook voor meeste wat ik wil ook goed bruikbaar.
Nu mijn vraag kan je een WSM ook goed opstoken zodat je bijv. een pizza er op kan bakken of ff op hoge Temp een biefstuk direct kan grillen.  Anders wordt het door sparen voor een keramische pot.
 
Hmmmmm, ja alles kan maar of je Wsm dat prettig gaat vinden, nee ik denk het niet.
Ik zelf zou het niet proberen, waarom omdat een wsm daar totaal niet voor is ontworpen.
 
WSM kun je opstoken tot ca 150 graden, dus een pizza is geen optie.
de WSM is er nl puur voor de low & slow projecten
 
Leo zei:
WSM kun je opstoken tot ca 150 graden, dus een pizza is geen optie.
de WSM is er nl puur voor de low & slow projecten
Dank voor de reacties.
Twijfel Twijfel Twijfel
Natuurlijk een WSM met een Ketel of een WGA er naast is een optie.
Maar dan zit je ook al in de prijsklasse van de goedkope keramische eitjes.
 
Krizz zei:
Natuurlijk een WSM met een Ketel of een WGA er naast is een optie.
Maar dan zit je ook al in de prijsklasse van de goedkope keramische eitjes.
Jawel, maar met 'alleen' een ei moet je kiezen. Als je WSM en Kettle hebt kan je beide tegelijk gebruiken en kan je dus meer tegelijkertijd maken  :D
Dat ei komt vanzelf later ook nog wel een keer  :p
 
Ik heb een wsm in bestelling, maar 'ie is er nog niet, dus niet echt eerste hand ervaring.
Maar, een vriend van mij gebruikt het onderste deel van zijn WSM gewoon als grill.
Gewoon het middenstuk weglaten.

Voor over ik kan zien is het hetzelfde materiaal als een kettle, dus zou toch gewoon moeten kunnen?
 
DanBras zei:
Jawel, maar met 'alleen' een ei moet je kiezen. Als je WSM en Kettle hebt kan je beide tegelijk gebruiken en kan je dus meer tegelijkertijd maken  :D
Dat ei komt vanzelf later ook nog wel een keer  :p
+1

badjak zei:
Maar, een vriend van mij gebruikt het onderste deel van zijn WSM gewoon als grill.
Gewoon het middenstuk weglaten.

Voor over ik kan zien is het hetzelfde materiaal als een kettle, dus zou toch gewoon moeten kunnen?
Als grill kan, alleen past dan het deksel er niet op....
 




Let op de beugels bij de poten. Die voorkomen dat het deksel er spontaan aflazert.
 
Slim.
Dat gaat direct bij die van mij gebeuren (als 'ie eindelijk een keer arriveert)
 
Slimme oplossing, goed over nagedacht  :-?

Is er op deze manier een redelijke rook (lucht) dichte afsluiting tussen deksel en onder gedeelte?
 
Hoi,

Of je neemt een ProQ smoker, die kan je ook prima als grill gebruiken. Laatst nog een Picanha langzaam op temp gebracht, daarna ringen en waterpan (zonder water...) er tussenuit en fakkelen maar. Waarom? omdat het kan.  ;)

Voorbeeldje: http://www.probbqshop.nl/proq-frontier-elite-43cm.html

Greetz, Jerome
 
Hans zei:
Slimme oplossing, goed over nagedacht  :-?

Is er op deze manier een redelijke rook (lucht) dichte afsluiting tussen deksel en onder gedeelte?

Heel goed zelfs (vettig randje ).
Zelfs als ik alleen Low & Slow doe, en de sessie is klaar, dan haal ik het middenstuk er tussen uit en laat hem dan zo afkoelen.
Ondertussen kan ik dan de roosters e.d. in het middenstuk schoonmaken. De volgende dag hoef ik dan alleen nog maar de kolenmand het as eraf te schudden en te legen, in elkaar zetten en klaar.
De WSM is zo ook veel sneller uit en afgekoeld uiteraard. Minder volume=minder zuurstof.
 
Ridevi71 zei:
Hans zei:
Slimme oplossing, goed over nagedacht  :-?

Is er op deze manier een redelijke rook (lucht) dichte afsluiting tussen deksel en onder gedeelte?

Heel goed zelfs (vettig randje ).
Zelfs als ik alleen Low & Slow doe, en de sessie is klaar, dan haal ik het middenstuk er tussen uit en laat hem dan zo afkoelen.
Ondertussen kan ik dan de roosters e.d. in het middenstuk schoonmaken. De volgende dag hoef ik dan alleen nog maar de kolenmand het as eraf te schudden en te legen, in elkaar zetten en klaar.
De WSM is zo ook veel sneller uit en afgekoeld uiteraard. Minder volume=minder zuurstof.



Da's helder.
Dank voor je reactie. :) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan