BasBQ
Beef en Steak

masterbuild garantie vraag

 

roza

Sprokkelaar
Berichten
47
hallo,

ik kan een masterbuild overnemen maar hoe zit het met garantie in de toekomst ?
wat ik begrijp je moet hem registreren voor garantie maar is dat overdraagbaar.
nieuw zijn ze nergens meer leverbaar en komen ook niet meer.

roza
 
hallo,

ik kan een masterbuild overnemen maar hoe zit het met garantie in de toekomst ?
wat ik begrijp je moet hem registreren voor garantie maar is dat overdraagbaar.
nieuw zijn ze nergens meer leverbaar en komen ook niet meer.

roza
Gevonden op volgende site : https://nl.masterbuilt.com/pages/warranty


Beperkte levenslange garantie op keramische onderdelen

Masterbuilt® garandeert dat alle keramische onderdelen die in deze Masterbuilt Kamado-grill worden gebruikt, vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten zolang de oorspronkelijke koper de grill bezit
 
Dus de garantie geld alleen voor de eerste koper.
Als je de koper goed kent zou je het altijd nog via hem kunnen spelen mocht je problemen krijgen in de toekomst.
 
Dus de garantie geld alleen voor de eerste koper.
Als je de koper goed kent zou je het altijd nog via hem kunnen spelen mocht je problemen krijgen in de toekomst.
daar had ik dus ook iets over gehoord en gelezen, garantie claim geld alleen bij de originele koper.
dus of je moet er heel weinig voor betalen en het risico nemen of niet aan beginnen.
ga er nog wel eens over nadenken.
bedankt allemaal voor de info en het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Dat geldt ook zo bij de bastard, grizzly,grillguru.....maar of ze dat wettelijk mogen stellen vraag ik me af.

De masterbuilt is over een tijdje wel weer beperkt leverbaar maar dan voor €899,-
 
Dat geldt ook zo bij de bastard, grizzly,grillguru.....maar of ze dat wettelijk mogen stellen vraag ik me af.

De masterbuilt is over een tijdje wel weer beperkt leverbaar maar dan voor €899,-
Wauw dan heeft MB een flinke prijsstijging meegemaakt.
 
Dat geldt ook zo bij de bastard, grizzly,grillguru.....maar of ze dat wettelijk mogen stellen vraag ik me af.

De masterbuilt is over een tijdje wel weer beperkt leverbaar maar dan voor €899,-

Wettelijke garantie gaat altijd over naar de nieuwe eigenaar, dat is wettelijk vastgelegd.
Voor de wettelijke garantie staat overigens geen vaste termijn maar er geld dat je garantie hebt zolang je als consument mag verwachten dat het product meegaat (gezien productcategorie/prijs). Van een BBQ in de kamado prijsklasse mag je verwachten dat deze een behoorlijk aantal jaren meegaat. Wettelijke garantie is dus niet gelimiteerd aan 1 of bijvoorbeeld 2 jaar maar is volledig afhankelijk wat reëel is voor het product én de prijs (een Mielle wasmachines zal een langere wettelijke garantie hebben dan een budget merk).

Daarnaast bestaan er aanvullende/verkopersgaranties. Soms kan je deze garantie erbij kopen of is het een aanvullende garantievoorwaarde om het product aantrekkelijker te maken. Een voorbeeld is bijvoorbeeld levenslange garantie op de BGE.
Dat laatste is prettige want dan weet je dat je garantie kan claimen zonder dat je een hele discussie hoeft te voeren over wat je als consument mag verwachten qua levensduur van een product. Over deze vorm van extra garantie kan als leverancier afspreken wat je wil (wel/niet overdraagbaar bijv.). Koop overigens nooit een aanvullende garantie bij die korter of gelijk is aan wat je als consument qua levensduur zou mogen verwachten, dat is gewoon weggegooid geld.

Kort samengevat: wettelijke garantie is ook van toepassing als je een product tweedehands hebt gekocht. Voor BBQ's in deze prijsklasse mag je een behoorlijk aantal jaren probleemloos gebruik verwachten, hoelang exact is voer voor juristen (waardoor de aanvullende garantie op een nieuw product toch een pré is) ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan