BasBQ
Beef en Steak

marmelot vacuumzakken

 

siempie

Kooltjesharker
Berichten
149
Hallo,

Ik ben in het bezit van een foodsaver v2860. Nu waren hier de plastic rollen bijna van op. Nu zag ik hier op het forum verschillende sites voorbij komen, oa marmelot en vacuumgigant. Hier heb ik geen slechte recensies over gelezen en ik dacht dan ook, als het goedkoper kan waarom zou je dan de dure foodsaver rollen kopen.
Dus heb ik bij marmelot een aantal rollen gekocht die volgens hun ook geschikt was voor de foodsaver.
Deze week was kip in de aanbieding en ik heb een lading kip gehaald om deze op verschillende manieren te marineren en daarna te vacumeren.

Alleen kom ik er nu achter dat wanneer er iets vocht/vloeistof (en dan bedoel ik niet een lading maar echt een beetje wat je altijd hebt), op de plek zit waar de sealnaad komt dat deze dan niet sterk genoeg is. Je kan daarna deze naad zonder moeite weer los trekken...

Bij de orginele foodsaver rollen was dit nooit een probleem, hebben nog meer mensen deze ervaring? hoe zijn de rollen bij vacuumgigant?

Ik baal hier eigenlijk een beetje van  X(
 
Wat ik met 'natte' producten doe als ik van die zakken met een fijne structuur heb, is een opgerold stuk keukenrol ervoor leggen. Moet wel stevige papiersoort zijn die geen vezels loslaat.
Het papier neemt het sap dan op voordat het tussen de seal komt.
Verder is er niet veel tegen te doen. Handmatig en rustig leegpompen houdt e.e.a. ook wat beheersbaarder.
 
Weet niet zeker of dit door de Marmelot-zakken komt. Ik had/heb hetzelfde probleem bij de Foodsaver-zakken gehad en persoonlijk denk ik dat er maar weinig c.q. geen zakken zijn die dit probleem niet hebben. Rotzooi of vocht op de plek waar de sealnaad komt, is nu eenmaal funest voor een goede en sterke afdichting. Ik koop nooit Foodsaver-zakken en heb nu alleen zakken van Marmelot liggen. Geen enkele probleem mee.

Wanneer ik vochtig spul wil vacumeren, dan zorg ik er bij mijn Foodsaver voor dat ik op tijd op de knop ram om het sealproces handmatig te starten net voordat het vocht/vet op de plek van de sealnaad komt. Werkt prima en heb hier nog nooit problemen mee gehad. En uiteraard op voorhand er al voor zorgen dat de plek van de sealnaad schoon is, voordat je deze in de Foodsaver plaatst.
 
ahh oke bedankt voor jullie reacties

@el fumarole:  uhm over dat vezels loslaten... hoe test je dat? Kan me voorstellen dat wanneer je het niet gelijk in de diepvries legt dat het dan te week wordt en uit elkaar valt. Welk merk gebruik je daarvoor?

@ Danbras: toch raar dat ik dat probleem nog niet heb gehad bij de foodsaver zakken(of geluk natuurlijk) , maar dat je dan eerder op de seal knop drukt, is deze dan wel genoeg vacuum? je wil tenslotte zoveel mogelijk lucht uit de zak hebben.
 
Vocht bij de seal geeft altijd lekkende zakken, welk merk je ook hebt. Ik ben door schade en schande wijs geworden  :blush:
Verder eens met Dan en El Fumarole. Ik gebruik overigens gewoon keukenpapier van appie en dat doet het goed.
 
dayfox zei:
En om vocht in de sealnaad te vermijden misschien de zak beetje omslaan?
Goeie tip!
Simpel maar heel doeltreffend om het begin van de zak droog te houden.

Dat ik daar nou zelf niet aan dacht.
 
dayfox zei:
En om vocht in de sealnaad te vermijden misschien de zak beetje omslaan?

helpt dat omslaan? al die lucht moet er toch uit, en als je apparaat krachtig genoeg is dan komt er toch altijd vocht mee?
 
Wel weer terug slaan natuurlijk ?. Ik heb een solis, maar werken beide tzelfde denk ik? Zoveel mogelijk lucht eruit duwen en wanneer ie vast int apparaat zit over de rand vant aanrecht hangen. Handmatig sealen wanneer je het vocht TE dicht ziet naderen. Mijn strijdplan
 
ahh oke, bedankt allemaal!!!

ik denk dat ik dan vooral geholpen ben met het keukenpapier...

Nu alleen hopen dat deze niet uit elkaar valt en of er geen andere bijwerkingen optreden in de koelkast/diepvries.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan