BasBQ
Beef en Steak

Maminha reverse sear met gegrilde tomaten- en knoflookjus

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
214
Vandaag voor het eerst met Maminha in de weer. Ik lees overal dat dat niet kan mislukken vandaar de Nederlandse naam ezeltje… na wat googlen wordt het iig reverse sear want het is een mooi dik stuk.

IMG_7835.jpeg


De Bastard warmt op en ondertussen zet ik het vlees in de SPG and lots of love-rub.
In de gietijzeren pan gaan lekkere tomaatjes, een bol knoflook, olijfolie, peper & zout en verse kruiden.

IMG_7836.jpeg


De pan gaat boven het directe deel van de bbq, de Maminha boven het indirecte deel. Ik weet niet zo goed hoe ik nu de temperatuur moet instellen en waar ik hem moet meten maar ik ga af op de kerntemperatuur van het vlees.
Bij 45 graden haal ik het ezeltje eraf en kan het even rusten op de plank onder het folie.

Ondertussen stook ik de Q heter, mag het tomatenpannetje nog wat door garen en kunnen de bosuitjes erop. (Stond nergens maar lekker voor erbij)

IMG_7837.jpeg


Als de Q lekker heet is (iets boven de 200 graden) grill ik de Maminha af. Bij een kerntemperatuur van 52/53 mag ie eraf. Dan nog even rusten voordat ik hem aansnijd.

IMG_7838.jpeg


De borden staan al klaar met wat rucola, daar gaan de tomaatjes overheen en wat Parmezaanse kaas schaafsel. Het vlees gaat er in plankjes naast met wat tomaten/knoflookjus en wat zout flakes eroverheen.

Ik moet zeggen dat de eerste kennismaking met dit stukje vlees goed is bevallen!

IMG_7839.jpeg


Als toetje nog wat bananen met chocolade en een scheut rum erover op bbq, dat kan mooi garen terwijl we eten. Altijd lekker 😉
 
Laatst bewerkt:
zo zo.. sjiek bordje hoor, die lust ik wel.
ezeltje is inderdaad een fijn stukje vlees. mocht je de volgende keer nu een ezeltje treffen die wat minder egaal wat dikte is,
dan kun je de 3 delen ook los snijden en als steaks grillen. ook als brikset tot 93 graden is die nog top, al zou ik dan wel voor een vet ras zoals angus of grain fed kiezen
 
zo zo.. sjiek bordje hoor, die lust ik wel.
ezeltje is inderdaad een fijn stukje vlees. mocht je de volgende keer nu een ezeltje treffen die wat minder egaal wat dikte is,
dan kun je de 3 delen ook los snijden en als steaks grillen. ook als brikset tot 93 graden is die nog top, al zou ik dan wel voor een vet ras zoals angus of grain fed kiezen
Ah bedankt voor de tips.
Dat in drie delen; kan ik aan het vlees zien waar ik moet snijden? Of is het gewoon eerlijk verdelen?
 
Ja je moet de structuur van het vlees aanhouden
 
Wat een heerlijke zomerse kleuren in die groentenpan Sabine!
dat in combinatie met de heerlijke Maminha ziet er smakelijk uit 👌🏻😋
 
Sabine, lekker bordje. Maminha is lekker gelukt.
Saus is in een zalige voorberiding.
 
Mooi gemaakt Sabine, het ziet er allemaal schitterend uit 🤩 ik was zo aangeschoven, precies mijn maaltijd 🍷🍷
 
Om je vingers bij af te likken. Goed gelukt dinnertje lijkt mij. :D
 
Ziet er erg lekker uit. Dat moet gesmaakt hebben!
 
Terug
Bovenaan Onderaan