Zondag wilde ik een visje grillen, de visboer had niet heel veel keus meer maar nog wel een vrolijke makreel. Nu had ik al eens een makreel verpest (te gaat, viel uit elkaar, niet crispy en niet heel smakelijk) maar ik wilde het nog wel een kans geven. In elk geval wilde ik knisperende buitenkant zodat je het vel ook kon eten, dus de barbecue was goed heet opgestookt. En geen bakpapier praktijken, dus een visklem. Ik heb een recept gevolgd met veel laurierblad, laurier-rook bij pulled pork gebruik ik wel vaker succesvol (vervanging voor de jamaicaanse pimento hout smaak) dus ik was benieuwd wat dit bij vis zou doen.
de vis in de klem, vol met laurier en rijkelijk ingepakt.
het geheel gegrild boven directe hitte, de laurier rookt op (deksel dicht natuurlijk, anders gaat de boel in de hens)
na een minuut of tien leek de vis gaar, dit heb ik met mijn deskundige oog vastgesteld... gelukkig was hij niet te gaar. de verkoolde laurier heb ik eraf geplukt en daaronder was het vel bruin en krokant. ik heb geloof ik vergeten olie of iets dergelijks op de vis te doen, maar makreel is glibberig genoeg van zichzelf.
en hoe smaakt het? heeeeerlijk! de laurier past prima bij de makreel, sterke smaken maar dat kan het wel hebben. dit is wat mij betreft een blijvertje.
de vis in de klem, vol met laurier en rijkelijk ingepakt.
het geheel gegrild boven directe hitte, de laurier rookt op (deksel dicht natuurlijk, anders gaat de boel in de hens)
na een minuut of tien leek de vis gaar, dit heb ik met mijn deskundige oog vastgesteld... gelukkig was hij niet te gaar. de verkoolde laurier heb ik eraf geplukt en daaronder was het vel bruin en krokant. ik heb geloof ik vergeten olie of iets dergelijks op de vis te doen, maar makreel is glibberig genoeg van zichzelf.
en hoe smaakt het? heeeeerlijk! de laurier past prima bij de makreel, sterke smaken maar dat kan het wel hebben. dit is wat mij betreft een blijvertje.