BasBQ
Beef en Steak

Maidenrun op m'n WGA (Thaise kipsat?)

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Vandaag gelijk maar even m'n eerste run met m'n WGA.



Ik moet nog even uitzoeken welke hoeveelheid kolen ik moet gebruiken.

Gelijk is Steven even langs geweest.




Al met al blij met mijn aankoop. Kan ik nog vaker ff snel de Q aansteken.
 
Top!
 
Ik vond het wel lastig om tijdens het BBQn de onderste 2 schuiven van m'n WGA in te stellen. Dit ging heel stroef en moest veel kracht gebruiken. Dit is niet echt wenselijk met een hete BBQ.


Hebben meer WGA owners dit?


Is hierheen oplossing voor?
 
Maccie zei:
Ik vond het wel lastig om tijdens het BBQn de onderste 2 schuiven van m'n WGA in te stellen. Dit ging heel stroef en moest veel kracht gebruiken. Dit is niet echt wenselijk met een hete BBQ.


Hebben meer WGA owners dit?


Is hierheen oplossing voor?

Ik heb metalen ringetjes geplaatst tussen WGA en ingang van de pootjes, als je snapt wat ik bedoel. Scheelt een heleboel.   
 
Ik gebruik een klein hamertje om de schuiven te beroeren. Gaat echt makkelijk!!
 
Meer spinazie eten :D Ik heb er niet veel last mee, wel dat ik nog wel eens vergeet dat ze heet zijn. Ik bedien vaak de schuiven met de achterkant van mijn bbq-tang of gewoon met de las handschoenen aan.
 
mooie Q hoor, succes er mee
 
Mis alleen een paar handvaten :D
verder een mooie Q
 
Met de schuiven geen moeite.

Wat ik lastiger vind is dat er geen handvaten aan de onderste bak zitten.
 
A6-owner zei:
Met de schuiven geen moeite.

Wat ik lastiger vind is dat er geen handvaten aan de onderste bak zitten.


De schuiven zijn nu ook goed te bedienen. Heb ik alleen de eerste run last van gehad.


Dat er geen handvaten aan de bak zelf zitten vind ik ook wel eens lastig tijdens het even snel verplaatsen. (zonder hete kooltjes uiteraard.)
 
Mooi zo'n eerste sessie.

Je kan aluminiumfolie op de onderkant leggen dat maakt wat makkelijker schoon.

Je kan je koude briketten eerst op je rooster leggen zo zie je precies hoeveel je nodig hebt en ze dan in de starter aanstekken. Wel zou ik niet je gehele rooster vol met briketten leggen, laat altijd een gedeelte vrij daar kan je het vlees opleggen dat al klaar is zonder dat het gelijk verfikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan