BasBQ
Beef en Steak

Maiden Run WSM 47

 
 
 

Imperial Guard

Pitmaster
Berichten
749
Vandaag was het zover en zat ik de hele morgen te wachten op de DHL bezorger!
Uiteindelijk was het dan zo ver en stopte er een grote gele bus voor de deur.

De vriendelijke bezorger heeft het in de tuin afgeleverd en ik ben gelijk aan de slag gegaan om de WSM te monteren ondertussen is mijn rug High & Fast medium rare geworden!

Het was een actie bij Fonq inclusief gratis cold smoke generator en een zak rook mot.

En daar staat ze dan onze Minion:

d15610b6edf91f2f258f11f364f838ee.jpg


Natuurlijk moest ze ook getest worden met Ribs en Worst!

bdcb0fcc8abeda7fc9d9315dfc3488ce.jpg


0f16702571e600c9511464f54f474867.jpg


82b351af05fe3a5b68a7e11fddc8e540.jpg


a74cae655181ba0b4e5a41221c63b3bc.jpg





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Veel plezier ermee!
 
Das een goed begin van het weekend
 
Super apparaat, veel plezier ermee!
 
veel plezier met je WSM
 
Gefeliciteerd met je aanwinst. Ga je veel plezier van hebben.

En die eerste foto, geweldig!
In de spiegeling van je glanzende wsm zie je al het verpakkingsmateriaal rondom jou liggen.  :D
 
Thanks allemaal!

Vraagje ik trof gisteren na de sessie een aardige hoeveelheid water onderin de WSM. Op de bodem onder de kolenmand, is dit normaal?
 
Gefeliciteerd met je WSM! Je gaat er veel plezier aan beleven!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie wsm Paul, gefeliciteerd
 
Imperial Guard zei:
Thanks allemaal!

Vraagje ik trof gisteren na de sessie een aardige hoeveelheid water onderin de WSM. Op de bodem onder de kolenmand, is dit normaal?

Is niet normaal.
Is het geen vocht uit het vlees? Dat kan wel eens via het rooster, langs de wand, naar beneden lopen. Maar veel Is dat niet en veel verdampt ook.

Aannemelijk is dat je water in de water pan heb en je wsm heb verplaatst.
Of dat het water via capillaire werking langs de met Zilver folie ingepakte pan "ontsnapt". 

Volgende keer binnenkant van de pan niet inpakken. Buitenkant kan, en dan net om het randje vouwen.  Vervolgens vullen met water tot onder de folie.

Of geen water en de pan met een andere "massa"  vullen:
https://www.bbq-nl.com/2008/07/wsm-waterpan-aanpassing.html
 
Ridevi71 zei:
Imperial Guard zei:
Thanks allemaal!

Vraagje ik trof gisteren na de sessie een aardige hoeveelheid water onderin de WSM. Op de bodem onder de kolenmand, is dit normaal?

Is niet normaal.
Is het geen vocht uit het vlees? Dat kan wel eens via het rooster, langs de wand, naar beneden lopen. Maar veel Is dat niet en veel verdampt ook.

Aannemelijk is dat je water in de water pan heb en je wsm heb verplaatst.
Of dat het water via capillaire werking langs de met Zilver folie ingepakte pan "ontsnapt". 

Volgende keer binnenkant van de pan niet inpakken. Buitenkant kan, en dan net om het randje vouwen.  Vervolgens vullen met water tot onder de folie.

Of geen water en de pan met een andere "massa"  vullen:
https://www.bbq-nl.com/2008/07/wsm-waterpan-aanpassing.html

Thanks voor je uitgebreide uitleg! Ik had het idee dat het condenseerde en via de deksel het naar benden liep. De deksel was zowel gisteren en vandaag nat van de condens.
 
Daar ga je veel plezier van/mee hebben!

wat is dat zwarte op het rooster waar de probe door heen zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan