Beef en Steak

Maiden run Ribs 321 WSM

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MarBQ
  • Startdatum Startdatum
Ik heb ook moeite met de temperatuur.
Volgens mij heeft het te maken met het onstuimige weer op dit moment hier aan de kust!!
Heeeeeeeel veeeeeel wind!! >:(
Maar ja, we wachten wel weer af ::)
 
Zojuist de ribs uitgepakt en oei ??? dat is moeilijk om niet gelijk te gaan beginnen!! :P
Even wachten nog Marco, even wachten nog!!! ;)
 
MarBQ zei:
Zojuist de ribs uitgepakt en oei ??? dat is moeilijk om niet gelijk te gaan beginnen!! :P
Even wachten nog Marco, even wachten nog!!! ;)

whahaha daarom is dat spul zo slecht houdbaar, voor je het weet is het op
 
Heb net nog even snel 2 ribjes ge-glazed (ik wil nl het verschil proeven tussen de 2 rubs en de 2 met rub en glaze!!)
Later!!! 8)
 
Wat gaat het nu worden? 3-1-1?? Ik vraag mij af of het weer invloed heeft op de temp van je Q, ik zelf heb daar geen last van gehad vandaag en het waaide erg hard vandaag. Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe ze smaken. Ik zelf ben een groot fan van 3-2-1.
 
Het is geworden 3-1.5-1 en wat het weer betreft;
Elke X een windvlaag onder in je schuiven creeert wel een hoop zuurstof!! :o

Nog even wachten en ik laat je weten hoe ze zijn geworden!! :D
 
DSC02053_zps160b9697.jpg


De ribben zijn op en hier mijn conclusie;

Het begin.
Wij prefereren de BluesHog rub boven de Uncle Kenny's BBQ RibRub.
De BluesHog is iets zoeter en daar houden wij iets meer van. 

Over de manier van bereiden ben ik nog niet helemaal uit.
Laatst ribs op de "Easterwood" methode gemaakt en veel verschil merk ik niet!! :-[

Ik heb uiteindelijk 3-1.5-1 gebruikt en het vlees zat nog best wel vast aan de botjes!

Misschien is het toch de wind die roet in het eten heeft gegooid met de temperatuur schommelingen.
Ik ga het in ieder geval nog een X proberen en dan zal ik wel zien.

Tot zover en greetz,

Marco
 
gewoon heel erg veel blijven oefenen  ;)
 
Ach, je bent van de straat, en het ziet er toch lekker uit. Oefening baart kunst ;)
 
Heb je appelsap in de folie gedaan? En zo ja hoeveel? Dat zou je iets kunnen ophogen als t niet zo veel was en je zou toch misschien twee uur moeten doen in de folie.

De bereidingswijze varieert bij mij echt per soort ribs en waar ik ze gekocht heb.
 
Gerard777 zei:
De bereidingswijze varieert bij mij echt per soort ribs en waar ik ze gekocht heb.

Maar dat is lastig in te schatten Gerard. Ik ga morgen ribs maken van meerdanvlees. Ik ga voor Easterwoodmethode vanwege het weer. Het is toch iedere keer uitproberen merk ik. En zelfs als je steeds dezelfde koopt, is het anders. Elk dier is anders. Lastig soms.
 
Ze zien er iig lekker uit en ze zullen vast lekker zijn ;D
 
Mooi ribbels zijn dat hoor, hier gaan ze er morgen ook weer op.
Wellicht is het ook handig om een doorvoer te maken voor het kabeltje van je probe?
 
In ieder geval van harte met je maiden run met vlees  8)
Ziet er goed uit.

Temp is wat lastig ik heb de ervaring dat het idd met veel wind wel wat kan schommelen. Heb nu zelf sinds twee keer ipv water de aardewerkenschalen toegepast en dat lijkt ook aardig onder controle te zijn. Oefening baart kunst denk ik.

Vooral rustig bij regelen en niet te veel willen regelen. Ervan genieten en vaak doen dan gaat het steeds beter. ( welgoed om te lezen dat meerdere dezelfde ervaringen hebben haha)

 
@ gerard; er zat genoeg appelsap in maar denk toch dat 3-1.5-1, 3-2-1- gaat worden.

@ Dominique; Waarom ga jij voor de Easterwood vanwege het weer??

@ Boel0037; We blijven mensen toch?!? ::)
 
zie zien er wel goed uit :D
 
Als je ze heel zacht wil hebben (van het bot vallen, als je dit prefereert dan. Ik wel nml  ;D ) dan kan je ze wat langer in de folie laten zitten.
als je ze hier uit haalt en ze vallen er bijna af dan zit je goed. De glaze hierna "bind" het dan weer een beetje.
Als je in het begin (de eerste 3 uur) een "tempdrop" hebt gehad laat ze dan wat langer liggen.  Mijn ervaring is dat je anders achter de feiten aan blijft lopen.
Niet iedere sessie is hetzelfde maar na een tijdje krijg je voor jezelf wel een prettig en smakelijk ritme.
 
Thanx Mike!! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan