Beef en Steak

Maiden run OTP57, 1e BCC

• Onderwerp starter Onderwerp starter Basz
  • Startdatum Startdatum

Basz

Tondelzoeker
Vandaag de nieuwe OTP maar eens ingewijd, en waar kan dat beter mee dan met een BCC! Ook dit is de eerste keer ;-).

Bij de Makro een mooi maiskip gehaald van een goeie 1,4 kg.

Deze eens goed gerubd met m'n eigen aangepaste funky chicken rub en even de koelkast in

De kip voorzien van een halve liter heerlijke Grolsch

Vervolgens bij 160 C, 60 minuten gegaard tot de kern op 76 met het laatste kwartier de temperatuur verhoogd naar 190 C voor een mooie krokante korst.

Het resultaat: ... ik heb heel veel kippetjes gehad, maar deze staat toch echt wel in de top 3!!
Volgende keer misschien toch een klein blokje rookhout erin

Goed bezig, mooie maiden run. Lijkt me prima smaken

lekker kippie hoor, welkom bij de tokkies

Altijd mooi!

Lekker kippetje. Gefeliciteerd met je tok!

Welke briketten heb je gebruikt. Zien er ovaal uit. Heb ik nog niet eerder gezien.

Maccie zei:
Lekker kippetje. Gefeliciteerd met je tok!

Welke briketten heb je gebruikt. Zien er ovaal uit. Heb ik nog niet eerder gezien.

Het zijn de 'kokos'briketten van Weber, prima briketjes echter wel behoorlijk wat as maar branden lang!

Ik krijg direct weer trek van die foto's!  Ik heb nu ook de kokos-briketten van Weber. Ze branden idd lang,
maar er komt gigantisch veel as vanaf (de luchtgaten gaan daardoor snel dichtzitten) en omdat ze zo groot zijn,
zijn ze lastiger te verdelen en gaan ze minder snel branden als je een paar "koude" stuks wilt toevoegen als
je een lange bereiding hebt. Maar da's een andere topic.. B-)

Ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je Tokkie.

Mooi, en gefeliciteerd :D

Ziet er heerlijk uit!

Terug
Bovenaan Onderaan