Beef en Steak

Maiden run op de nieuwe Bastard Pro

Cilinderman

Sprokkelaar
Afgelopen woensdag was het dan zover, de Bastard Pro werd bezorgd. Ik heb m zelf in elkaar gezet en moet zeggen dat het me best meeviel.
IMG_4740.jpeg

Vanmorgen dan de maiden run. Mooi maagdelijk wit nog....

IMG_4751.jpeg
IMG_4753.jpeg

Ik had nog wat spareribs liggen en die heb ik erop gelegd. Met een thermometer op het rooster om te zien hoeveel de tempratuurmeter van the Bastard afwijkt. Het viel me op dat er in het begin behoorlijk wat vocht uit de BBQ kwam, zowel bij de top als onderin. Dat zal dan nog in de BBQ hebben gezeten vanaf productie/vervoer. Daarnaast zag ik op mijn Cook Perfect thermometer op het rooster wel wat afwijking t.o.v. die in de deksel zit, vaak rond een graad of 10. Daarnaast op de roosterthermometer meer fluctuatie te zien dan op het deksel, die bleef constant op 130 staan. Ook gemerkt dat je, bij het opstarten, al voor de 100 graden al wel behoorlijk mag knijpen, anders gaat ie te ver. Al met al een leuke ochtend en een prachtig apparaat.

Ooh ja, de sprareribs waren heerlijk!!!

IMG_4756.jpeg

Gefeliciteerd met het nieuwe speelgoed! Dat vocht is normaal hoor. Je wilt niet weten hoelang zo’n apparaat in een vochtige container of loods staat voordat ‘ie verkocht wordt. En 10 graden verschil in temperatuur tussen de dome thermometer en de roostertemperatuur is echt verwaarloosbaar. Daar ga je zeker met low&slow niks van merken. Zolang je maar consequent óf de rooster- of de dometemperatuur aanhoudt. Ribs zien er top uit!

Terug
Bovenaan Onderaan