Goedemiddag dames en heren,
Ik denk dat ik maar stop met BBQ-en!!! Twee keer de Q aangezet dit jaar... en twee keer begint het te gieten
Maar dat mag de pret allemaal niet drukken. Weer lekker bezig geweest met een gezonde (??) maaltijd: Pizza Calzone.
Dit is de eerste keer dat ik een calzone heb gemaakt en dan ook nog op de BBQ! Hulde voor mij hahaha.
Eerst het deeg. Het recept heb ik van de volgende site gehaald:
http://www.smulweb.nl/artikelen/29908/Basisrecept-pizzadeeg-maken
Werkt perfect. Al moet er wel aardig wat zout bij al zeg ik het zelf.
FF kneden en dan krijg je dit:
Dat kan nu 45 minuten of zo rijzen.
Nu de ingredi?nten:
Ow en natuurlijk zwarte peper en nog wat pizza kruiden (basilicum, peterselie...)
Even de champignons en olijven laten 'marineren' in de olie en knoflook.
Het deeg is inmiddels gerezen:
en de ingredi?nten kunnen erop:
en toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk twee calzones wilde maken omdat 1 waarschijnlijk niet handelbaar was op de Q...grmbl X(
De BBQ is inmiddels flink heet dus gas (of ja eigelijk houtskool) erop, en de calzone:
Maar goed dat ik de calzone toch nog gesplitst heb. 1-tje is er gebroken maar die andere gaat goed:
The result:
Het ultieme eindresultaat kunnen jullie zien bij de fotowedstrijd!
Lessons learned:
Het maken van een pizza op de BBQ is echt ontzettend eenvoudig! Ik stond er van te kijken. Ook het feit dat de pizza op een rooster gelegd werd was geen probleem. Heb dit bewust wel op de 'directe' manier gedaan dus boven de gloeiend hete kolen. Na een minuutje of 2 verschoven naar de 'indirecte' plaats.
Waar je wel op moet letten (IMHO) is dat je de pizza kunt 'handelen'. Daarmee bedoel ik dat je een spatel of iets moet hebben waarmee je de pizza op de Q kunt verplaatsen of ervan af halen. Ik heb zelf een Weber OT47 Original en dat is wat aan de kleine kant.
Verder echt no problemo what so ever.
Calzone was een beetje flauw maar toch heel erg lekker!!
Ciao!
Ik denk dat ik maar stop met BBQ-en!!! Twee keer de Q aangezet dit jaar... en twee keer begint het te gieten
Maar dat mag de pret allemaal niet drukken. Weer lekker bezig geweest met een gezonde (??) maaltijd: Pizza Calzone.
Dit is de eerste keer dat ik een calzone heb gemaakt en dan ook nog op de BBQ! Hulde voor mij hahaha.
Eerst het deeg. Het recept heb ik van de volgende site gehaald:
http://www.smulweb.nl/artikelen/29908/Basisrecept-pizzadeeg-maken
Werkt perfect. Al moet er wel aardig wat zout bij al zeg ik het zelf.
FF kneden en dan krijg je dit:
Dat kan nu 45 minuten of zo rijzen.
Nu de ingredi?nten:
Ow en natuurlijk zwarte peper en nog wat pizza kruiden (basilicum, peterselie...)
Even de champignons en olijven laten 'marineren' in de olie en knoflook.
Het deeg is inmiddels gerezen:
en de ingredi?nten kunnen erop:
en toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk twee calzones wilde maken omdat 1 waarschijnlijk niet handelbaar was op de Q...grmbl X(
De BBQ is inmiddels flink heet dus gas (of ja eigelijk houtskool) erop, en de calzone:
Maar goed dat ik de calzone toch nog gesplitst heb. 1-tje is er gebroken maar die andere gaat goed:
The result:
Het ultieme eindresultaat kunnen jullie zien bij de fotowedstrijd!
Lessons learned:
Het maken van een pizza op de BBQ is echt ontzettend eenvoudig! Ik stond er van te kijken. Ook het feit dat de pizza op een rooster gelegd werd was geen probleem. Heb dit bewust wel op de 'directe' manier gedaan dus boven de gloeiend hete kolen. Na een minuutje of 2 verschoven naar de 'indirecte' plaats.
Waar je wel op moet letten (IMHO) is dat je de pizza kunt 'handelen'. Daarmee bedoel ik dat je een spatel of iets moet hebben waarmee je de pizza op de Q kunt verplaatsen of ervan af halen. Ik heb zelf een Weber OT47 Original en dat is wat aan de kleine kant.
Verder echt no problemo what so ever.
Calzone was een beetje flauw maar toch heel erg lekker!!
Ciao!