BasBQ
Beef en Steak

Luther Burger πŸ” | Festival Edition!

Erg lekker RenΓ©!
Vooral het genieten met die kleine erbij.
Lekker helpen en die wordt gek van lekker eten, win-win!

Het begon hier toevallig gistermorgen ook.
Zoon ziet bbq in de tuin staan van de buren.
"babekjo... PAPA BABEKJOE"
 
Erg lekker RenΓ©!
Vooral het genieten met die kleine erbij.
Lekker helpen en die wordt gek van lekker eten, win-win!

Het begon hier toevallig gistermorgen ook.
Zoon ziet bbq in de tuin staan van de buren.
"babekjo... PAPA BABEKJOE"

Absoluut! Hopen dat ze ooit het stokje overneemt πŸ˜‚

Haha! Dat zijn machtig mooie dingen he 😍 Wat was je antwoord? πŸ˜‰
 
6 juli 2015. Terwijl ik het veld van het Goffertpark op loop met m’n blote voeten, β€œVansies” op m’n schouders gehangen (want dat zag er hip uit πŸ˜…), voel ik het droge gras. Ik zie de drukte van een gezellige mensenmassa om mij heen zich verzamelen voor het podium. De vlaggetjes van diverse foodtrucks deinen door de wind. Diezelfde wind brengt de geur van al die heerlijke gerechten richting het publiek, waar ook juist de folklorische tonen van Bear’s Den te horen zijn.

Samen met vrienden ga ik in het gras zitten, terwijl de drukkende warmte neerdaalt op het park. Dit kon niet anders dan een fantastische dag worden, zowel muzikaal als culinair πŸ˜€

Ik voel me daar even weer staan, op die prachtige warme zomer(voor)avond in Nijmegen. Mumford & Sons hun grootste concert tot dan toe werd die dag gehouden. Doordat ze een groot deel van hun muzikale vrienden hadden meegenomen, voelde het geheel als een festival. Niet in de laatste plaats door al die heerlijke foodtrucks op het terrein.

Dat is waar mijn eerste gedachte dus heen ging als je het over festivalvibes hebt. Het had iets magisch, bleef me bij. Zo ook de burger die we daar aten. Een Donut burger wel te verstaan! Aangezien ik laatst een smashburger openbaring had, dankzij @noskos πŸ™πŸΌ, wilde ik die wel combineren met festivalvoedsel. Voor zover dat nog geen festivalvoedsel is πŸ˜…

Het lijkt verdacht veel op mijn vorige post, goed daar kwam de inspiratie dan ook vandaan πŸ˜‰ Dealniettemin, hier gaan we! Wij draaien ondertussen β€œI Will Wait” van M&S, want ja, we moeten nog even wachten op de (hopelijk) prachtburger 😊

Zeker niet onbelangrijk, het sausje! 4el mayo, 1el ketchup, 1el BBQsaus (er zijn er veel betere, maar die waren op πŸ₯²), 1el mosterd en een fijngehakte augurk. Mengen en klaar. Lekker, simpel, past nagenoeg overal bij, top spul!

Bekijk bijlage 26307

Drie keer raden wie de Q weer aan had zien gaan (dat had ik natuurlijk als eerste stap moeten benoemen, excuus πŸ˜…)? Juist Souchefke! Nou, vooruit 😌

Bekijk bijlage 26308

Bekijk bijlage 26315

Een van de leukste dingen van zelf koken is, vanzelfsprekend, het ongegeneerd proeven van je creaties. Dat heb ik Elin nooit hoeven uitleggen volgens mij πŸ˜‚ Maar goedgekeurd, dat was hij zeker aldus ons beide πŸ’ͺ🏼

Bekijk bijlage 26319

Bekijk bijlage 26321

Hup, de koelkast in en door met de burgerpreps! Souschef wilde ook graag weer meedingen in deze. Hell, volgens mij heb ik tot aan de bbq toe alleen maar staan foto’s maken en scherpe voorwerpen bij het kind weg lopen halen πŸ˜‚

Het gehakt mocht eerst goed gekneed worden. Dit is goed gekomen πŸ˜…

Bekijk bijlage 26322

Bekijk bijlage 26323

Vervolgens mochten daar kleine stuiterballen van gemaakt worden, Souchef haar woordkeuze, niet de mijne! Gelukkig heeft ze het niet uitgeprobeerd als zijnde echte stuiterbal. Mooie gehaktvlek op m’n witte muurtje πŸ˜‚

Bekijk bijlage 26324

Bekijk bijlage 26325

Dat uiterst geconcentreerde koppie, heerlijk! πŸ₯° De balletjes waren rond de 60gr. We waren met z’n vieren die avond. Voor een ieder een (hopelijk) fantastische burger!

Je merkt misschien wel dat ik hier en daar een hopelijk en andere onzekere termen neertyp, omdat ik werkelijk waar geen idee heb of deze combinatie can zoet en hartig goed gaat komen πŸ˜… Mijn gevoel zegt van wel, nu de rest nog πŸ˜… Enfin de balletjes waren gereed!

Bekijk bijlage 26326

Bekijk bijlage 26327

De Bastard met skillet was goed heet. De gesuikerde donuts doormidden gesneden, beetje boter erop en even laten bruinbakken op de skillet. Och, tis alsof ik oliebollen ruik πŸ˜‹ Oe en ja, er is wat vreemds gebeurd met een van de donuts, geen idee wat πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Bekijk bijlage 26328

Bekijk bijlage 26329

Bekijk bijlage 26330

Door met de bacon. Die mochten even aanbakken im, wederom, de skillet. Heerlijk toch, zo’n eenpansgerecht πŸ˜…

Bekijk bijlage 26331

Bekijk bijlage 26333

Ook weer klaar! Het begint erop te lijken! Terwijl β€œI gave you all” van wederom M&S (ja, dr was een playlist op vandaag, moet de sfeer toch beetje zelf creΓ«ren. Bedankt tante Carola πŸ˜‚) door mijn speaker klinkt leg ik de eerste balletjes erop. En zo is het ook; ik heb toch zeker m’n best gedaan! Worst (of in dit geval burger 😌) case scenario is dat we een gebakken donut met bacon eten. Ook niet verkeerd πŸ˜‚

Bekijk bijlage 26332

Smashen almaar, die balls! Toch altijd weer een ongemakkelijke gedachte, nietwaar, heren? πŸ˜‰ Dat geluid op het moment dat je ze smasht, verveelt nooit! Zou zo uuuuren kunnen smashen!

Bekijk bijlage 26335

Bekijk bijlage 26336

Souschefwas wel klaar met het op afstand moeten kijken, dus die al smashend er ook maar bij getild 🀣

Bekijk bijlage 26337

Beetje peper en zout erbij, meer heb je Γ©cht niet nodig, verklap ik alvast. Iets minder zout gedaan dan normaal (edit: pas tweede keer dat je smashburgers maakt lul πŸ˜‚), aangezien de bacon ook nog langskwam πŸ˜ƒ

Bekijk bijlage 26338

Flip em! Enjoy the sight eeeeeen CHEESE! Of Naja, cheese, plastic plakkies die heerlijk smelten en stiekem best te pruimen zijn πŸ˜‡

Bekijk bijlage 26339

Bekijk bijlage 26340

Dan wordt het even gassen, dus kleine in de schommel gegooid (voor de mamamafia, ik heb haar liefelijk in de schommel gedrapeerd πŸ˜‚), donutbodem ingesmeerd met het sausje en snel die burger erop. Plakjes bacon dr bij en aftoppen met de bovenkant van de donut. Och jongens, het gebaar en koppie van het souschefke zeggen genoeg over de uitstraling van deze burger! 😍

Bekijk bijlage 26341

Bekijk bijlage 26343

Bekijk bijlage 26344

En dan, dan mogen we ze gaan proeven.. de eerste hap, WAT IS DIT?! 5 seconden later; OCH JONGENS?! 10 seconden later, elkaar voldaan aankijkend; DIT IS GRUWELIJK LEKKER! Dochterlief zit alleen maar te hmmmm mmmm mmmm mmmm’en 🀣

Bekijk bijlage 26347

Bekijk bijlage 26346

Dit is een combinatie zo van; dit mag eigenlijk niet, maar het is er en het is er goed! Wat fantastisch! Ik weet het, dit klinkt wat arrogant, maar deze was zeuveel lekkerder dan die op het concert/festival! Enige wat nu mist is de muziek en sfeer van het Goffertpark op die bewuste 5 juli in 2015… Goed, die burger maakte zoveel goed, echt top dit! Comfortfood for the soul 😍

Zoals in bovenstaande foto al te zien is, wilde m’n dochtertje ook perse in de shoot en bedacht ik me dat ik ook nog Vans in de kast heb staan! Een bijpassend drankje πŸ˜‰ en even het idee proberen vast te leggen dat ik in het Goffertpark in het droge gras zat, deed mij de volgende foto inleveren voor de fotowedstrijd!

Bekijk bijlage 26345

Bedankt weer voor het lezen/kijken en tot de volgende ronde! Ik hoor ondertussen het nummer β€œSigh no More” en zo is het. πŸ˜‰

Ik heb er weer van genoten πŸ™‚

Mede mogelijk gemaakt door deze kanjer, verdient toch een speciale vermelding. Wat houdt ze, net als ik, toch van heerlijk eten en het maken ervan 😊

Bekijk bijlage 26355
Een heel leuk verhaal! Geniet er can
 
Wat een fijn verslag weer en wat een mooie plaatjes.
Fijn dat je kleine Sous Chef er ook plezier in heeft om zo mee te helpen en natuurlijk proeven (heel erg belangrijk :p ), aangestoken worden met het kook en bbq virus kan nooit vroeg genoeg beginnen !
Mooie inzending voor de fotowedstrijd!
 
Een heel leuk verhaal! Geniet er can
Heb ik gedaan, bedankt! 😊


Wat een fijn verslag weer en wat een mooie plaatjes.
Fijn dat je kleine Sous Chef er ook plezier in heeft om zo mee te helpen en natuurlijk proeven (heel erg belangrijk :p ), aangestoken worden met het kook en bbq virus kan nooit vroeg genoeg beginnen !
Mooie inzending voor de fotowedstrijd!
wat een fijn compliment en mooie reactie πŸ˜‰πŸ˜Š Zo is het! Met de spreekwoordelijke paplepel ingegoten πŸ™‚
 
Terug
Bovenaan Onderaan