BasBQ
Beef en Steak

Low and slow Chicken

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
iw3axf.jpg



LOW AND SLOW CHICKEN

Ingredi?nten:
750 gr Kippendijfillet
1 ui
3 tenen knoflook
1/2 cup soyasaus
1/2 cup honing
1 el worhestershiresauce
1,5 el balsamicoazijn
1 el olijfolie
1 tl cayennepeper (helaas uit de foto gelopen...)
Voor de garnering 2 lente uitjes

Doe de kip in een braadpan, mix alle ingredi?nten tot een marinade en
voeg dit bij de kip.
Zet de braadpan op een temp. van ongeveer 80 graden, 5 uur indirect op de BBQ, ik heb hem op mijn UDS gehad samen met wat beef yerky.
Haal daarna de kip uit de pan, laat even rusten en trek dit uit elkaar.
Maak van de rest van de marinade een saus met wat ma?zena.
Schep de saus door de kip en garneer met de lente ui.



wtdo5w.jpg


2vmg5ee.jpg



122ltnn.jpg


wt9czq.jpg


otkygy.jpg



2ztbnva.jpg


25uqfl4.jpg


iw3axf.jpg


 
lekker hoor, bedankt voor het delen
 
Lekker hoor! Bedankt, gaan we maken!
 
Ik vroeg me al af wat er nu toch in dat pannetje zou zitten, toen ik bij jouw draadje over Beef Jerky keek... Nu weet ik het, het lijkt me erg lekker. Eet je dit op een broodje of in een wrap? Of naast rijst?
 
Wij aten het met patat en salade maar het zou ook erg goed met rijst kunnen of op een broodje!
 
Ziet er prima uit
 
Leuk recept! Komt op de todo
 
Heerlijk hoor!! =D>
 
Bedank voor het delen, deze staat op de to-do voor dit weekend. Echter 1 vraagje; die 80 graden? Bedoel je 80 graden als BBQ temperatuur? (op het rooster) of 80 graden in de braadpan? (wat lastig meten is..)
 
Wikkes zei:
Bedank voor het delen, deze staat op de to-do voor dit weekend. Echter 1 vraagje; die 80 graden? Bedoel je 80 graden als BBQ temperatuur? (op het rooster) of 80 graden in de braadpan? (wat lastig meten is..)

Ik meet altijd met mijn Maverick direkt naast de pan op het rooster.
Succes!
 
Lin zei:
Wikkes zei:
Bedank voor het delen, deze staat op de to-do voor dit weekend. Echter 1 vraagje; die 80 graden? Bedoel je 80 graden als BBQ temperatuur? (op het rooster) of 80 graden in de braadpan? (wat lastig meten is..)

Ik meet altijd met mijn Maverick direkt naast de pan op het rooster.
Succes!

oke top! dan gaan we dat morgen es even proberen. 80gr. is wel errug laag, hopelijk dat het een beetje lukt. Nog tips om dergelijke lage temperaturen te halen?
 
Tja, ik heb deze op d UDS gedaan, die kan zo laag. Iets hogere temp is ook goed maar dan ook wat korter erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan