Longhaas, ik kende t nog niet en het lag me smekend aan te kijken bij de groothandel. Niet letterlijk gelukkig. De vriendelijke slager daar legde me uit dat het een werkspier is en dat het vergelijkbaar is met bavette qua structuur. Nou is bavette hier in huis erg geliefd, dus hier kan ik me mee vertonen.
Ik heb t vrij simpel gehouden. De Longhaas in twee delen gesneden. Dan hebben we volgende week ook nog een lekker stukje. De zeen verwijderd en een deel van het harde vet.
Heel basic in de pezo en daarna met een beetje olie ingesmeerd op de kleine Q. Een paar minuten per kant. Hot and fast!
Ik serveerde het vlees met een variatie op de ‘octo vinaigrette’ van David Chang.
4 el zwarte azijn (het recept vraagt om rijstazijn, maar ik vind deze lekkerder)
4el sojasaus
3 tenen knoflook geraspt
2 el geraspte verse gember
1 rode chili peper (ik heb ze bevroren inde vriezer dus ik kon m raspen)
2 el suiker
2 el neutrale olie
1 tl sesamolie
Een paar draaien zwarte peper uit de molen
Simpel, maar super smaakvol.
En wat een ontdekking qua stukje vlees. Ja, je moet kauwen, maar wat een heerlijke smaak.
Dat komt hier vaker op tafel!
Ik heb t vrij simpel gehouden. De Longhaas in twee delen gesneden. Dan hebben we volgende week ook nog een lekker stukje. De zeen verwijderd en een deel van het harde vet.

Heel basic in de pezo en daarna met een beetje olie ingesmeerd op de kleine Q. Een paar minuten per kant. Hot and fast!

Ik serveerde het vlees met een variatie op de ‘octo vinaigrette’ van David Chang.

4 el zwarte azijn (het recept vraagt om rijstazijn, maar ik vind deze lekkerder)
4el sojasaus
3 tenen knoflook geraspt
2 el geraspte verse gember
1 rode chili peper (ik heb ze bevroren inde vriezer dus ik kon m raspen)
2 el suiker
2 el neutrale olie
1 tl sesamolie
Een paar draaien zwarte peper uit de molen

Simpel, maar super smaakvol.
En wat een ontdekking qua stukje vlees. Ja, je moet kauwen, maar wat een heerlijke smaak.
Dat komt hier vaker op tafel!