BasBQ
Beef en Steak

Lomo el Trapo, aardappelpannetje en toe appeltaart

 
 
 
 

MrMannetje

Pitmaster
Berichten
520
Vandaag eindelijk eens tijd vrij kunnen maken om weer eens wat van het veel te lange To-Do lijstje af te halen..
Al geruime tijd stond Lomo el Trapo bovenaan dus vanmiddag naar de slager om een mooi stuk ossenhaas te halen.
Was wel even schrikken want ik begon met 6 ons maar toen mijn slager verteld dat dat 40 euro ging kosten ben ik toch maar voor 3,5 ons gegaan.

In de AH kwam het idee voor een appeltaart op de BBQ en als de BBQ dan toch aan staat dan maar gelijk een aardappelpannetje ernaast en is het avondmaal gelijk compleet. De voorbereidingen van het aardappelpannetje en de appeltaart sla ik even over.. is niet zo heel boeiend volgens mij..

Hieronder het resultaat van mijn sessie..

Aardappelpannetje samen met de appeltaart op de BGE
IMG_3810.jpg


Een Hema luier met zout
IMG_3811.jpg


Verse peper en wat oregano
IMG_3812.jpg


Ossenhaas erop
IMG_3813.jpg


Touwtje eromheen
IMG_3814.jpg


Appeltaart klaar!
IMG_3815.jpg


Lomo el Trapo op het vuur
IMG_3820.jpg


Lekker fikken!
IMG_3821.jpg


Verbrand?
IMG_3823.jpg


De zoutkorst
IMG_3824.jpg


Het resultaat
IMG_3827.jpg


IMG_3828.jpg


Het was echt heerlijk! Gaat hier zeker vaker op tafel komen.. (moet ook wel want de Hema luiers gaan per 6) 

 
Heerlijk stukje vlees zo h?? Jammer dat die ossenhaasjes zo duur zijn.
 
Ziet er retestrak uit Daan!! :D
Komt hier ook snel op tafel!!
 
Zou je dit ook met ribey of zo kunnen doen. Ziet er heerlijk uit.
 
Ossenhaas is vanaf dinsdag in de aanbieding bij de makro! Het ziet er heerlijk uit!
 
Ziet er schitterend uit !
 
Ziet er allemaal weer goed uit!

Zou de volgende keer lekker voor paardenhaas gaan. Stuk goedkoper en hoeft niet voor ossenhaas onder te doen :)
 
DanBras zei:
Ziet er allemaal weer goed uit!

Zou de volgende keer lekker voor paardenhaas gaan. Stuk goedkoper en hoeft niet voor ossenhaas onder te doen :)
en daarna de paashaas  ;)
 
Ziet er strak uit Daan, had graag meegegeten
 
Vuurvlieg zei:
Zou je dit ook met ribey of zo kunnen doen. Ziet er heerlijk uit.

Ik dacht eerder aan rosbief? Iemand ervaring/idee?n?
 
Mooi werk Daan.
Je kunt de volgende keer vragen naar zijlende. Heerlijk zacht vlees en de prijs zal ongeveer die van kogelbiefstuk zijn.
 
lekker Daan,

Ik had ook graag bij je aangeschoven
 
H? jammer! Geen uitnodiging, maar hier had ik wel even willen aanschuiven. :)
 
Mooi man, moet dat toch ook nog eens keer gaan doen. Zie dat je een mix van houtskool en briketten in je ei gebruikt klopt dat ?
 
Leuke gerechten zeg. En zo te zien allemaal tot in perfectie uitgevoerd. Mooi! Ik zeg: op naar de Hema en luiers kopen  ;D
 
+1 Bert, vragen naar zijlende (ook wel imitatie haas genoemd, zijn zat slagers die het er voor verkopen).
Maar met mooi stukje kogel of rosbief moet het ook wel lukken.
En tja runderhaas, helaas is dat een duur stuk vlees uit het rund, en ik als slagerzijnde zou dat er persoonlijk ook niet voor over hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan