BasBQ
Beef en Steak

Livar procureur lapjes met glaze van gochujang en agavestroop

 

Just Vodka

Stoker
Berichten
321
Vandaag een relatief snelle maaltijd: Livar procureur lapjes met glaze van gochujang en agavestroop.

Een glaze gemaakt met naar ik gok 50/50 gochujang / agavestroop. (ik heb het op smaak gedaan zonder af te meten)
Klein scheutje appel azijn erbij voor een fris zuurtje en om het ietsjes vloeibaarder te maken.

1647024826247.png

1647024846636.png

1647024864441.png

Geserveerd met door vrouwlief gemaakt rodekool met appel en rozijnen. En verse appelmoes.

Heerlijke beetje knapperig zoetig gekaramelliseerd laagje door de agavestroop met beetje pit van de gochujang.
 
Zien me er heerlijke lapjes vlees uit.
Bedankt voor de tip!
 
Mooi gemaakt.

Die agavesiroop ga ik ook proberen.
 
Mooi kleurtje het vlees 👍🏻
 
Mooi gemaakt.

Die agavesiroop ga ik ook proberen.
In plaats van agavestroop kan je ook honing of glucose gebruiken. Agavestroop vind ik iets neutraler van smaak tov honing of suikerstroop (die voor over de pannenkoeken) of maple sirup. En het smaakje wat aan de agave zit vind ik ook wel lekker. Maar in combinatie met gochujang zal je het verschil tussen de stroop soorten niet snel proeven denk ik. En dit had ik gewoon op voorraad.
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor en ziet er ook mooi uit 😋
 
Lekker bezig geweest. De kleur is ook prachtig, zal wel de rode kleur van gochujang zijn geweest.
 
You had me at gochujang 😜
 
Heerlijke maaltijd. Dacht wel dat noskos dit heerlijk zou vinden.
 
Ik zal wel de leek zijn die gochujang niet kent, maar het ziet er vreselijk lekker uit 😋😋😋
 
Man, das toch een heerlijk bordje eten zo
Lekker met rode kool
 
Ziet er goed uit. Die Gochujang moet ik toch ook eens in huis gaan halen.
 
Ik zal wel de leek zijn die gochujang niet kent, maar het ziet er vreselijk lekker uit 😋
Ik ken het ook nog maar iets van een jaar of zo. Had het al wel een paar keer gezien in een paar Aziatische kookboeken en youtube filmpjes. Maar nadat ik een filmpje van Nokos zag heb ik het zelf ook maar eens gekocht. Erg unieke smaak deze Koreaanse gefermenteerde chili pasta... wat pittige umami/licht ziltig smaakje. Veelzijdig te gebruiken. Van vlees tot groente gerechten, sauzen en dips.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er ook mensen zijn die het absoluut niet lekker vinden.

Ziet er goed uit. Die Gochujang moet ik toch ook eens in huis gaan halen.
Gewoon doen, is niet al te duur en redelijk lang houdbaar. En ik denk ook bij de meeste toko's wel te koop.
Eerste keer dat ik het kocht was even zoeken in een Japans/Koreaanse supermarkt in Amsterdam. Het stond alleen in het Koreaans geschreven op de verpakking.

Wel een tip met gochujang: omdat het al wat licht ziltige smaak heeft, ben ik wat voorzichtiger met het verder toevoegen van zout aan het gerecht. Net zoals met deze procureur lapjes heb ik minder zout gebruikt dan normaal (de helft gok ik).
Maar natuurlijk moet iedereen zelf zien te bepalen wat men lekker vind. Wij gebruiken thuis zelf sowieso al niet zoveel zout.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan