BasBQ
Beef en Steak

lekkere simpele satesaus

Ganesh

Sprokkelaar
Berichten
47
Hier dan ook een simpel maar heel lekker en eenvoudig te maken satesaus, deze ingrediënten hebben de meesten allemaal in huis, en hier vindt de familie en vrienden ze erg lekker:
3/4 liter water - scheut azijn - 6 eetlepels ketjap manis ( zoet ) - 6 eetlepels tomatenketchup - 1 of 2 theelepels sambal - 1 theelepel uienpoeder - 1 theelepel knoflookpoeder - 1 theelepel gemberpoeder - 60 gram suiker of gelijkwaardig aan zoetstof alles even aan de kook brengen, dan gewone pot pindakaas toevoegen, en even laten koken, want dan wordt deze pas dik, je kunt het evt pittiger maken als je wilt, maar zo lusten de kinderen deze ook.
 
Mooi recept. Ik voeg ipv water wat kokosmelk, trassie en verse knoflook toe. Ketchup laat ik achterwege.
Met de kokosmelk vind ik hem net iets romiger. ( kan ook met gewone melk maar zit hier met een lactose allergie persoon in huis.)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Hier dan ook een simpel maar heel lekker en eenvoudig te maken satesaus, deze ingrediënten hebben de meesten allemaal in huis, en hier vindt de familie en vrienden ze erg lekker:
3/4 liter water - scheut azijn - 6 eetlepels ketjap manis ( zoet ) - 6 eetlepels tomatenketchup - 1 of 2 theelepels sambal - 1 theelepel uienpoeder - 1 theelepel knoflookpoeder - 1 theelepel gemberpoeder - 60 gram suiker of gelijkwaardig aan zoetstof alles even aan de kook brengen, dan gewone pot pindakaas toevoegen, en even laten koken, want dan wordt deze pas dik, je kunt het evt pittiger maken als je wilt, maar zo lusten de kinderen deze ook.
Gebruik je een grote (600 Gr) of een kleine (350 Gr) pot pindakaas?
 
Bedankt voor het delen! Altijd lekker, verse satesaus
 
Ik ga het nog eens proberen.

Saté saus is 1 van de weinige dingen die ik (tot nu toe) nog steeds lekkerder vind uit de winkel. (Weijko fan)
Maar blijf zoeken om het zelf te maken
 
Ik ga het nog eens proberen.

Saté saus is 1 van de weinige dingen die ik (tot nu toe) nog steeds lekkerder vind uit de winkel. (Weijko fan)
Maar blijf zoeken om het zelf te maken

Mocht je een toko in de buurt hebben: probeer de pindasauzen van het merk "Ratu" eens. Niet goedkoop, wel erg lekker en snel klaar.
 
Dit recept is gepikt van internet, echter zo maakte mijn schoonmoeder de saus ook.
Gewoon heel basic maar lekker..
Melk kun je natuurlijk vervangen door kokosmelk, wordt het wel machtiger door...
Kwa pittigheid, zelf proeven, ik houdt wel van een beetje vuur....

Schermafbeelding 2022-07-25 om 22.43.43.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan