Beef en Steak

Lekker vlees op de BBQ

Gisteren de Beer Can Chicken bereid op de bbq.
Het gezelschap vond hem zeer geslaagd.

7114601f47eea5a72bc93f596f2197f0.jpg

Kippetjes in de dry Rub.

4aab7de07aeb1e6957bb166011914b81.jpg

3 little birds aan het zonnen

dbcef123db0324834068b04d0be1f79a.jpg

Ready for dinner.

Heb wel gemerkt dat de Weber Mastertouch 57 net wat te klein is voor 3 kippen.

Verder blijft de beer Can Chicken leuk om te maken en het zicht op de Q is ook wel geinig. Toch vind ik het een heel gedoe om zoiets goed te snijden en te verdelen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar losse stukken kip.
Desalniettemin zeer leuk om te doen.

Oja, de injector werkten perfect

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed bezig!

Vind 't toch mooi gedaan die drie kippetjes. Ik moet zeggen dat ik er maximaal 2x (plus minus 800gram) hele kip op zet. Drie wil ik ook wel eens proberen  :D.
Grz.

Marcozld zei:
Vind 't toch mooi gedaan die drie kippetjes. Ik moet zeggen dat ik er maximaal 2x (plus minus 800gram) hele kip op zet. Drie wil ik ook wel eens proberen  :D.
Grz.

Thanks
Dit waren kippen van +/- 1400 gram. Je moet ze wel strategisch neerzetten maar het kan net. Ook tijdens de bereiding ff rouleren van plek

Mooie kippetjes! 3 BCC op de 57 gaat prima, zet ze dan op het kolenrooster met aan beide kanten briketten.  ;)

En bij deze gefeliciteerd met je chicken-badge!

Ik heb er idd ook nog aan zitten denken omdat te doen. Dacht dat ze dan te dicht bij de briketten zouden staan.

Als je daar bang voor bent, kun je het aluminiumfolie iets meer omhoog laten komen aan de zijkanten (dus een hoger muurtje tussen de kip en de kolen)

Gratz met tokkie!

Terug
Bovenaan Onderaan