Beef en Steak

"Lekkende" weber

• Onderwerp starter Onderwerp starter JvD
  • Startdatum Startdatum

JvD

Tondelzoeker
Goedemorgen allen!

Ik zie veel plaatjes voorbij komen van rokende Webers. Nu krijg ik onze Weber ook goed aan 't roken, maar de rook komt ook langs de sluiting van de klep (waar 't bovenste & onderste stuk bij elkaar komen).
Kan deze niet luchtdicht gemaakt worden? Ik vind 'm bij ons namelijk vrij veel roken via deze opening.

PS: er hangt niks aan de Weber zelf (geen BBQ tang o.i.d.).

Bedankt!

Heb ik bij mijn Weber ook 'last' van, deksel en ketel maar most likely de deksel zijn niet even rond en ik vind het prima zo.

Lowietje72 zei:
Heb ik bij mijn Weber ook 'last' van, deksel en ketel maar most likely de deksel zijn niet even rond en ik vind het prima zo.
[/quot

+1.
Als er veel rook wordt gevormd en de bovenste lucht schuif niet helemaal open staat zal de rook op een of andere manier toch naar buiten willen.
bij mij gebeurd  dat vooral in het begin als het rookhout er net op ligt
Na enige tijd word het roken minder en komt het alleen door de ventilatie opening naar buiten. (zoals het hoort  :D)

Weber%20smoke%203_zps6faaa01c.jpg

Weber%20smoke%202_zps37b20309.jpg

Na enige minuten rookt hij nauwelijks meer.

ik zou me er niet al te druk om maken

hier ook, de deksel sluit niet rondom overal even mooi. en als het teveel tocht, draai ik de deksel een beetje. dat maakt uit, dus alles is niet meer helemaal mooi rond.

je kunt na het gebruik alles dicht zetten en kijken of hij dan mooi dooft (dat er kolen overblijven) of dat hij dan helemaal opbrandt. als hij goed dooft, denk ik dat hij aardig gemiddeld sluit?

Bedankt voor de reacties! Goed om te weten dat 't erbij hoort, ik had 't vermoeden dat 't beter kon/moest zijn :-/

Zal de "al de schuiven dicht-test" eens uitvoeren, kijken of de kolen uit willen...

Marieken zei:
hier ook, de deksel sluit niet rondom overal even mooi. en als het teveel tocht, draai ik de deksel een beetje. dat maakt uit, dus alles is niet meer helemaal mooi rond.

je kunt na het gebruik alles dicht zetten en kijken of hij dan mooi dooft (dat er kolen overblijven) of dat hij dan helemaal opbrandt. als hij goed dooft, denk ik dat hij aardig gemiddeld sluit?

Marieken +1

En als je hem wat langer gebruikt komt er wat aanslag tussen de rand van het deksel en het onderste deel waardoor het lekken ook minder wordt.
Dus de rand niet iedere keer schoonpoetsen.  :D !

Ik had dit 'probleem' ook met mijn nieuwe Weber.

Reactie van Weber zelf was dat het geen issue is, mits de deksel en ketel zelf wel goed (rond) zijn. Na verloop van tijd vormt zich een laagje roet (or whatever?) op de dekselrand waardoor deze beter zal afsluiten en de rookontwikkeling steeds minder wordt.

En inderdaad kan ik na een aantal keren kneuten al merken dat het roken minder wordt. Althans tussen ketel en deksel. De rook komt natuurlijk wel uit de ventilatieopening :)

Hans zei:
Marieken zei:

Marieken +1

En als je hem wat langer gebruikt komt er wat aanslag tussen de rand van het deksel en het onderste deel waardoor het lekken ook minder wordt.
Dus de rand niet iedere keer schoonpoetsen:D !

Dat is geen probleem hier  :D

Terug
Bovenaan Onderaan