Beef en Steak

Lazy pizza afternoon

 

GilbertvH

Sprokkelaar
Berichten
49
Vandaag hebben we voor de tweede keer pizza’s gemaakt met de deegbollen van Van Lemmen. Napolitaans deeg wat enorm elastisch is en zeer eenvoudig in de hand is te vormen naar mooie pizza’s. Inmiddels aardig wat pizza’s gemaakt en met deze bollen én de finetuning door de tijd heen zijn we toch bijna bij het perfecte eindresultaat aangekomen. De smaak is beter dan afhaal en restaurant, maar er is altijd ruimte voor verbetering.

Mijn zoontje gaat altijd voor de salami pizza met extra ham. Vrouw en dochter gaan voor de traditionele margarita (met extra ham). Ikzelf kies vaak voor een pikante met chorizo blokjes en Levoni Salamella. Plaatje bij het praatje:


IMG_1735.jpeg

IMG_1734.jpeg

IMG_1737.jpeg

IMG_1739.jpeg

IMG_1740.jpeg

En nog eentje na het stretchen en beleggen:
IMG_1738.jpeg

Al met al zeer geslaagd en de deegbollen van Van Lemmen zijn zeker aan te bevelen!
 
Wat is salamella? Mij hersenen moesten het 3 keer lezen want die lazen salmonella omdat ze het woord niet kenden.

Verder heerlijke pizzas. Die lust ik ook wel
 
Lekkere pizza's.
Zelf deeg maken is nog geen optie voor je?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekkere pizza's.
Zelf deeg maken is nog geen optie voor je?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Is eigen deeg lekkerder? Maakt het uit of een pizza winkel of lokale traiteur ze maakt en invriest of dat je het zelf doet?

Als de smaak niet veel verschilt is het gemak ook wel fijn om snel aan de slag te kunnen als je spontaan een pizzaatje wilt eten.
 
Is eigen deeg lekkerder? Maakt het uit of een pizza winkel of lokale traiteur ze maakt en invriest of dat je het zelf doet?

Als de smaak niet veel verschilt is het gemak ook wel fijn om snel aan de slag te kunnen als je spontaan een pizzaatje wilt eten.
M.b.t "spontaan":
Ingevroren deeg heeft tijd nodig om te ontdooien en nog iets te rijzen.
In die tijd kan je zelf ook al vers deeg maken dat niet onder doet.
Zelf vindt ik het deeg het lekkerst met een langere rust en rijstijd maar een vluggertje kan met de juiste bloem ook.

Deeg van Van Lemmen is niets mis mee hoor maar zelf maken is echt erg makkelijk en een stuk goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekkere pizza's.
Zelf deeg maken is nog geen optie voor je?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Ik ben ooit begonnen met zelf maken, maar dat was keer op keer geen succes. De kant en klare deegbollen zijn voor ons ideaal en zijn tot nu toe altijd een garantie voor succesvolle en lekkere pizza’s
 
Mag ik dit tegenspreken?

Vers deeg heeft minimaal 24h nodig, deeg uit de vriezer 12h.

Ik maak altijd vers deeg maar aangezien wij maar met 2 zijn is 500gr deeg niet voldoende om de keukenrobot deftig te laten kneden.
Daarom maak ik meestal deeg voor 6 bollen.

De 4 overige bollen vries ik dan in, tot nu toe gaat dat eigenlijk verrassend goed.

Dus als je 's avonds deeg vergeet te maken kan je die 's morgens wel nog uit de vriezer halen.
Ik haal de bakjes 24 uur van te voren uit de vriezer en zet deze in de koelkast. +/- 5 a 6 uur voor het eten haal ik ze uit de koelkast waarvan het laatste uur zonder deksel (popt er dan al bijna zelf vanaf)
 
Mag ik dit tegenspreken?

Vers deeg heeft minimaal 24h nodig, deeg uit de vriezer 12h.

Ik maak altijd vers deeg maar aangezien wij maar met 2 zijn is 500gr deeg niet voldoende om de keukenrobot deftig te laten kneden.
Daarom maak ik meestal deeg voor 6 bollen.

De 4 overige bollen vries ik dan in, tot nu toe gaat dat eigenlijk verrassend goed.

Dus als je 's avonds deeg vergeet te maken kan je die 's morgens wel nog uit de vriezer halen.
@Stijn dat klopt op zich wel.
En dat doe ik ook met bollen die overblijven.
En deeg van 24 uur heeft ook mijn voorkeur.
Maar bij de échte spontane binnenlopers denk ik aan tijden die je met ontdooien niet haalt.
Dan is een snel deeg het alternatief of geen pizza....



Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan