BasBQ
Beef en Steak

Lang paasweekend - Tijd voor PP

 
 

MR1985

Sprokkelaar
Berichten
32
Goedemorgen!

Gisteren dan eindelijk tijd gehad/gemaakt om een procureur op de BBQ te leggen. Schoonouders zijn op bezoek voor een lang weekendje, donderdag overgevlogen vanuit Zweden. Houden beiden ook van lekker eten en goed BBQ'en. Ik had van tevoren dus al wat vlees besteld, waaronder deze nek:

cFwMHNa.png


Rub gemaakt (Southern Succor Pork Rub, jullie welbekend denk ik). En ook de injectie mix uit het topic van Noskos op dit forum:

onx0QxV.jpg


Ge?njecteerd en gerubbed:

QOfzUtx.jpg


Na een nachtje in de koelkast in de folie was er redelijk wat vocht uit het vlees gelopen. Deel van de injectie mix en ook vocht dat uit het vlees getrokken was door het zout in de rub? Maakte me een klein beetje zorgen dat de injectie niet goed was gegaan. In het topic van Noskos staat 28ml per gat in het vlees, maar dat kreeg ik bijna niet voor elkaar zonder dat er wat vocht uitkwam weer:

R3Tz8J1.jpg


Afijn, BBQ klaargemaakt voor indirect BBQ'en:

g3EusmZ.jpg


En het vlees erop. Ook nog wat rookhout toegevoegd, was erg fijn en ook snel uitgerookt, dus nog een aantal keer toegevoegd in de eerste 3 uur. Uiteindelijk prima rooksmaakje en ook rode kleur in het vlees. Dus wel tevreden:

DGy3DKN.jpg


Op 74 graden kern temperatuur de glaze erop gesmeerd. Dit was ergens rond 4 uur. Vlees ziet er klein uit naast m'n hand en het pannetje :D

S7WM4kO.png


Vervolgens 2 uur laten liggen met de glaze en in de folie gedaan. Toen begon het lange wachten tot 88 graden. Duurde bijna 2 uur om van 75 tot 77 te komen, daarna ging het in een keer vlug. Vlees rond een uurtje of 5 van de BBQ gehaald. Toen had het er in totaal een goede 9 uur op gelegen denk ik. Eindsaus en vlees in de folie:

wkBse11.png


Vorkjes erin:

RnLKt9D.png


En na de pull. Hebben het gegeten met home made Coleslaw op een wit broodje. Nog flink wat leftovers, denk ongeveer een kwart van de bak. We waren met 6 personen, de nek was 2.5 kg:

WHyoLZu.jpg


Was heerlijk, eigenlijk de 1e keer dat ik PP gemaakt heb. Vanavond spareribs!
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Ideaal zo'n lang weekend, tijd voor langzame gerechten  ;)
Ziet er goed uit.
 
Lekker hoor
 
Ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Lekker. Had er best trek in gehad.. Gefeliciteerd met ne knor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan