BasBQ
Beef en Steak

Lamsribben; geen idee hoe je die klaarmaakt. Iemand suggesties?

 

Lizardking

Tondelzoeker
Berichten
16
Ik heb vanmorgen bij de Turkse slager Lamsribben gekocht.
Echter, ik heb nog nooit lamsribben bereid en heb eigenlijk geen idee he dit in zijn werk gaat.
Ik maak wel regelmatig lamskoteletten, dat doe ik High & Fast....maar dit is iets heel anders toch?

Iemand suggesties hoe ik dit gevaarte moet gaan bereiden? :-/
Lamsribs.jpg
 
Mooi stuk vlees.
Kan je alleen niet helpen, heb die ook nog nooit gemaakt,

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Ja mar....het is g??n lamsrack. Het zijn spareribs van lamsvlees, de buikribben dus....
Een stuk minder mals en dus niet te vergelijken met lamskoteletjes/lamsrack
 
Ik zou zelf gaan gokken op buik ribben recepten.
Gewoon heel low en slow en wat minder hard kruiden, zodat je het vleesje wat leert kennen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Check deze....beweeglijk videootje.....maar het was ook een van mijn vleesjes en video tutorials


https://youtu.be/RuxT7vGjnU0



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Uiteindelijk heb ik hem gewoon Low&Slow bereid. Hij was best aardig gelukt, maar zoals andere leden hierboven al opmerkten; veels te veel vet, en een bijzonder uitgesproken schapensmaak.
Ik ga het dus niet nog eens doen....

Lamsribben.jpg
 
Ik heb dat soort ribbetjes wel eens los van elkaar gewoon gegrilld. Eerst kleurtje geven en dan even indirect nageren bij een graadje of 160 pit.
De smaak van dit soort ribben is altijd wat steviger dan de lamskoteletjes ofzo, of het ruggetje, maar het moet niet naar schaap smaken, dan is het dus geen lam meer....
Lekker een poos (echt een etmaal) laten marineren in een yoghurtmarinade met ras el hanout kan ook wel wat lekkers hiervan maken.
Jammer dat het wat minder beviel zo. Je bent toch wel even bezig geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan