BasBQ
Beef en Steak

Lamsrack op de weber klaarmaken vraagje?

 

blefke

Stoker
Berichten
354
Hi Guy,
Vraagje;-)
Ik heb mij vandaag laten verleiden om een stuk lamsrack te kopen..
De slager heeft het al in 8 kleine stukjes gedaan...

Mijn vraag is hoe kan ik die het beste gaar krijgen, zodat deze nog lekker rosé/rood van binnen is.
Dit stukje vlees nog niet eerder zelf gedaan..

M.a.w. Welke temp + tijd ;-)

Graag wat tips😋


Blefke
 
wat bedoel je in 8 kleine stukjes?
Heb je nu geen rack maar lamskoteletten?

Koteletten zou ik héél heet, héél kort searen aan beide kanten. die zijn zo dun dat het bijna onmogelijk is om rosé rood te houden.
Als het toch nog een rack is met 8 botten, dan gewoon indirect..
Ik heb het wel eens gedaan en dat ging prima.

Leesvoer voor u: https://bbq-helden.nl/lamsrack-op-barbecue/

En het bewijs dat het bij mij dus prima ging (ondanks bbq-helden zegt dat t niet kan):
1627044325122.png
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar de Rookkamer, het receptendeel is voor recepten en niet voor vragen.
Lamsrackje hier altijd eerst direct mooi bruin grillen (ongeveer 5 minuten) dan indirect tot een kern van 56-57 graden Celsius doorgaren
Voor het indirecte garen de temp flink naar beneden halen zo rond de 150 graden, als dat niet haalbaar is het liefst wel onder de 180 graden C.
 
Ik heb mij vandaag laten verleiden om een stuk lamsrack te kopen..
De slager heeft het al in 8 kleine stukjes gedaan...

Mijn vraag is hoe kan ik die het beste gaar krijgen, zodat deze nog lekker rosé/rood van binnen is.

Hopelijk bedoel je niet dat hij koteletten van je rackje heeft gesneden want dan lukt dat (bijna) niet :oops:
 
Nadat heeft hij was het gemakkelijkste
volgens hem....
Wat jammer...... heel heet en heel kort is dan de enige mogelijkheid en dan snel nog eens maken..... maar dan als rackje dan krijg je ze makkelijker zoals je ze wilt hebben ;)
 
Dat had ik even niet door. Ik zag lamsrack in de titel en een rack is geen koteletje.
Wat dus al is gezegd een kotelet heeeel heeet en heeel kort
Zeg 1 tot 2 min per kant en dan verzengend heet grillen maar dat is erg afhankelijk van de dikte
 
THX..

@Ewald
Het was een lamsrack, heeft hij doorgesneden..
Was volgens de slager makkelijker...

@EasywoodsQ
Das fijn dan, ook nog een duur stukje gemarineerd vlees....
Ik ga het proberen...(y)

Wat heb ik eigenlijk geschreven....:eek:
autocorrectie, ergeren en niet opletten...


blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan