BasBQ
Beef en Steak

Lamsbout

 

Buur

Sprokkelaar
Berichten
45
Nou daar gaan we dan, mijn eerste post met creatie.. Ik hoop dat ik de goede volgorde doe  ;)

Lamsbout met aardappels en maiskolf
main.php



Zonder weegschaal toch een poging tot recept  ;)
1 lamsbout 650 gr.
1 half takje munt(vers uit de tuin) gesneden
1 halve tl sinasappelrasp
2 tl honing
1 tl rozemarijn uit potje (verse plant was helaas gestorven een week terug)
1el bassert suiker
3 el olijfolie
2 grote tenen knoflook (fijn gesneden)

main.php


alles goed inpakken...de lamsbout was al 3 uur eerder in de marinade beland

main.php


Alles op het juiste moment in de Jiko (eerst de aardappels, 10 min later het lam, 20 min later de mais, en toen een half uurtje wachten.....  B-)
main.php


En aan tafel om te een natuurlijk haha.. en.... het was lekker!

main.php
 
ziet er goed uit, leuke bbq heb je
 
Ziet er heerlijk uit!!
 
Zal binnenkort even een kleine review schrijven over mijn leuke Q. dat zal dan in het daarvoor bedoelde forum onderdeel terug komen
 
@Camiel, de Q is een CookswellJikos Mini, een lekker onbekend merk, en nog niet zo lang op de markt in NL. Maar wel met een leuke achtergrond op bewust koken gericht. Ontstaan in Kenia. Maar belangrijker, deze past in de achterbak van de auto, en kan dus lekker makkelijk mee opstap, dat durf ik niet met mijn Weber OTO. Ik gaf ook al aan dat ik wel een review schrijf in een ander draadje met wat meer uitgebreide uitleg van de Q en het ontstaan er van. Maar dan moet ik even huiswerk maken of ik wel het goede schrijf dus dat hebben jullie nog te goed van mij.
De hond is een Markiesje (oud Hollands ras) echt een super lief diertje voor gezin met kleine kinderen (die moeten ook wel eens een rondje wandelen zonder gesleurd te worden) ;) .  En ze snapt dat ze altijd onderaan de roedel staat. Dat vind ik een belangrijke eigenschap, zeker met kleine kinderen.
Beide zal je vaker terug zien op de foto's  :D
 
Leuk een Flatcoat, de gene die ik tegen ben gekomen waren altijd super lief en rustig, en lijkt ook op een Markiesje maar dan de reuze variant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan