BasBQ
Beef en Steak

Lamsbout aan het spit

 

Fred Opklapbed

Tondelzoeker
Berichten
19
Beste bbq'ers,

Ik fotografeer/post niet al mn bbq sessies, maar deze wilde ik jullie niet onthouden.
Het is een heeeeeel makkelijk recept, maar het hoeft blijkbaar niet altijd moeilijk te zijn om toch onzettend lekker te smaken. :)

Hieronder de foto's....Helaas geen foto's van het aansnijden, die zijn mislukt, blijkbaar door de spanning hahahahaha


Ik had de lamsbout een paar uur in een pekelbadje gelegd. Hiervoor heb ik 200 gram zout in het water gegooid en een handje peper korrels eerst even in de koekenpan warm gemaakt totdat je echt de peper begint te ruiken(schijnt beter te zijn heb ik me laten vertellen)
Daarna deze ook het water gedaan.

P1040832.jpg

Daarna even  droog gedept.
P1040834.jpg

En toen aan het spit :p
P1040839.jpg

P1040841.jpg

Even de temp gecontroleerd ik heb m met 60 graden eraf gehaald.daarna even een kwartiertje laten rusten onder aluminiumfolie.
P1040845.jpg


Conclusie...........HEERLIJK. Je zag duidelijk dat het gesmolten vet zich tijdens het draaien zich over de bout verspreide, het vlees was heerlijk zacht en super van smaak.
 
Dat ziet er zeker heerlijk uit.
 
dat is een heerlijk boutje geweest, je hoeft ook niet altijd moeilijk te denken om toch een heerlijk stuk vlees te krijgen
 
WoW dat ziet er voor treffelijk uit
 
Ziet er lekker uit, het water loopt me zodat uit de mond. 8)
 
Ik ben gek op lam. Ziet er fijn uit.
 
Dat ziet er fantastisch uit! Vraag me alleen af of het pekelen nodig is. Het is al vrij vettig en pekelen doe je meestal bij mager vlees.
 
@Noskos, zou jij m dan helemaal naturel doen? Of gewoon het peper en zout erop strooien/rubben in plaats van het pekelwater?
 
Gewoon kruiden en aan het spit.
 
o ja, laat lam gewoon leker naar lam smaken.
Pekelen is niet nodig, gewoon olijfolie grof zeezout peper uit de molen wat knoflook en rozemarijn................
zeker etenstijd, krijg er honger van ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan