Beef en Steak

Kruiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter avr
  • Startdatum Startdatum

avr

Pitmaster
Tot nu toe vaak kant en klare rub gebruikt maar wil dit toch zelf gaan doen, omdat ze in de supermarkt vaak alleen van die kleine potjes hebben wil ik online wat grotere verpakkingen gaan bestellen!
Nu is mijn vraag ,heeft er iemand een lijst van kruiden die zeker niet mogen ontbreken voor het maken van een goede rub?

BVD

Arnoud

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Veel rubs hebben een aantal ingredienten die regelmatig terug komen. De verhouding zijn verschillend, en soms worden er extra kruiden toegevoegd of weggelaten, maar denk dat dit een mooi begin is.
Paprikapoeder, ui poeder, knoflook poeder, mosterd poeder, zwarte peper, bruine basterd suiker.
Zoiets :)

Edit; en zout natuurlijk :D

Lowietje72 zei:
Hans +1 en de site van Noskos +heul veul
Heul veul is altijd beter

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

avr zei:
Lowietje72 zei:
Hans +1 en de site van Noskos +heul veul
Heul veul is altijd beter

Ik heb op de site van noskos ( bbq.nl ) gekeken en er staat heul veul op maar misschien dat Dennis me kan matsen met een lijstje?

Ik zorg dat er altijd een pot basis rub is volgens noskos. http://www.bbq-nl.com/2009/02/basis-barbecue-rub.html
Deze bevalt goed en naar smaak voeg ik er aan toe waar ik op dat moment zin in heb. Bijvoorbeeld chili oid.

Daarnaast wordt er hier wel eens een andere rub gemaakt om te proberen. Als die bevalt wordt daar ook een voorraad van gemaakt. Zo heb ik soms meerdere basis rubs in huis waarmee we aardig uit de voeten kunnen en waarmee zoals al eerder gezegd, gevarieerd wordt.

Heb eigenlijk nog nooit een kant en klare rub gekocht. Vind het juist leuk om zelf te experimenteren en het Is prettig en makkelijk om dat vanuit een basis rub te doen.

Ik doe dat ook. Vanuit een lekkere basis beginnen en dan steeds iets proberen. Ook ik gebruik die Van noskos

Ik heb eigenlijk een aantal keer kruiden gehaald voor rubs en na de 2e of 3e keer ga je al merken dat je vanalles heb liggen. Ik heb net ook een rub gemaakt voor bcc en hoefde niks te halen omdat ik het ooit al eens had ingekocht voor een andere rub.

dus, ik denk..als je het niet erg vindt om de eerste paar keer van tevoren de rub te bepalen/plannen en de kruiden erbij te halen dat je daarna voor een basis rub altijd wel wat in huis hebt.

Maar, als je per se een lijstje wilt:

Peper
Zeezout
Paprikapoeder

:-)

Inmiddels een 15 tal van de meest gebruikte kruiden besteld !

avr zei:
Inmiddels een 15 tal van de meest gebruikte kruiden besteld !

Nu nog even een rek maken of een plank in de kast reserveren want er komt vast nog wel v??l meer bij bij.  :D !

Cayennepeper ! Hete en een gerookte paprikapoeder !

Kruiden zijn binnen!

17f34f5a614d066cc4c0ff5365c0b518.jpg

Waar heb je dat eigenlijk besteld?

Ik heb het bij kruidenkaravaan besteld.

Mocht je kleine glazen potjes nodig hebben voor je kruiden kan je die vrij goedkoop bij de imkershop bestellen (?0.49 per potje). Heb ik zelf toevallig ook net gedaan omdat ik gek werd van de zooi in m'n kruidenlade

Ga gelijk ff kijken , bedankt voor de tip Adrie !

Prima tip Adrie!

Terug
Bovenaan Onderaan