Al weer een hele tijd geleden, raakte ik in contact met een andere liefhebber van het rookgebeuren na een niet helemaal geslaagd project van een CSG met een aquariumpomp.
Na wat heen en weer mailen en een bezoek bij hem, ging hij voor mij zijn setup een beetje nabouwen.
De PID-controller/fan voeding geeft stroom aan de ventilator onderaan de brandpijp.
ondanks dat ik de smoker al een tijd in bezit had kwam het er steeds niet van om hem eens aan te steken door allerlei oorzaken, maar voor het broer en zussen etenje moest de fik erin!
droge pekel van 2 delen grof zeezout en 1 deel rume rietsuiker
een hele zalm zijde gehaald bij de sligro en het staartje eraf gesneden
pekel er overheen en voor 16 uur de koelkast in
16 uur later
de zalm afgespoeld en droog gedept om 12 uur te drogen in de koelkast
de smoker aangestoken en zalm op het rooster
Na 5 uurtjes roken het resultaat
de zalm gevacumeerd en nog 3 dagen in de koelkast laten rusten
Het eindresultaat was het heel erg lekker
Omdat ik de zalm te laat op tafel zette met het etentje is er niet zo veel van gegeten, zometeen een heerlijk bolletje met kruiden kaas, wat dikke plakken zalm en een paar kappertjes erop...heerlijk
Bedankt voor het kijken
Na wat heen en weer mailen en een bezoek bij hem, ging hij voor mij zijn setup een beetje nabouwen.

De PID-controller/fan voeding geeft stroom aan de ventilator onderaan de brandpijp.

ondanks dat ik de smoker al een tijd in bezit had kwam het er steeds niet van om hem eens aan te steken door allerlei oorzaken, maar voor het broer en zussen etenje moest de fik erin!
droge pekel van 2 delen grof zeezout en 1 deel rume rietsuiker

een hele zalm zijde gehaald bij de sligro en het staartje eraf gesneden

pekel er overheen en voor 16 uur de koelkast in

16 uur later

de zalm afgespoeld en droog gedept om 12 uur te drogen in de koelkast

de smoker aangestoken en zalm op het rooster

Na 5 uurtjes roken het resultaat

de zalm gevacumeerd en nog 3 dagen in de koelkast laten rusten
Het eindresultaat was het heel erg lekker

Omdat ik de zalm te laat op tafel zette met het etentje is er niet zo veel van gegeten, zometeen een heerlijk bolletje met kruiden kaas, wat dikke plakken zalm en een paar kappertjes erop...heerlijk
Bedankt voor het kijken